پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۵
کد خبر: 67907

سلامت نیوز : از آنجایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ب و ث است و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد.کرفس مانند هویج، پیاز و گوجه فرنگی یکی از سبزی‌های مورد استفاده در خانه است و تمام بخش‌های این گیاه مفید است. این سبزی در هر فصلی یافت می‌شود اما بهترین طعم را در فصل تابستان دارد. کرفس که در دین ماهم خوردن آن بسیار سفارش شده است از بین برنده بوی بد دهان است و این خاصیت کرفس احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس است. این گیاه حاوی ویتامین C زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه‌ها کمک کرده و از بروز بیماری اسکوربوت پیشگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ مصرف کرفس همچنین به افراد کم خون، توصیه می‌شود. هورمون‌های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن‌های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می‌دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین‌ها کرفس را به معجونی تبدیل می‌کنند که می‌تواند داروی هر دردی باشد. از آنجایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ب و ث است و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد. اسیدهای چرب موجود در این گیاه، محرک اشتهاست و پتاسیم موجود در کرفس علاوه بر تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون می‌شود و به همراه گوگرد موجود در آن بیش از همه برای بیماران مبتلا به نقرس و افرادی که از دردهای مفصلی و روماتیسم رنج می‌برند، توصیه می‌شود. گیاه کرفس دارای خاصیت ضدمیکروبی است و در بهبود آسم و سرماخوردگی‌های ریوی مناسب است. این گیاه حاوی درصد بالایی فیبر است، بنابراین ملین بسیار مناسبی به شمار می‌آید و مصرف برگ و ساقه‌های کرفس در مورد کسانی که از ناراحتی‌های گوارشی نظیر یبوست رنج می‌برند بسیار نافع است.

کرفس همچنین ضد نفخ است و تب را پایین می‌آورد. مصرف آن به‌خصوص به افراد درگیر با بیماری‌های قلب و عروق و بالا بودن چربی‌های خون بسیار توصیه می‌شود، این گیاه از تصلب شرایین جلوگیری می‌کند. ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن به همراه منیزیم و کلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه‌ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش روانی است. البته دانه کرفس در مواردی موجب سقط جنین می‌شود و به همین دلیل در دوران بارداری منع مصرف دارد. کرفس سرشار از ویتامین C است و به عنوان یکی از 10 ماده غذایی است که می‌تواند با سرطان مقابله کند. این سبزی برای تقویت لثه ها، مویرگ‌های پوستی و جلوگیری از سرماخوردگی کاربرد دارد. استفاده از کرفس سلامت بدن را تقویت می‌کند و باعث کاهش کلسترول می‌شود و می‌تواند از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. همچنین کرفس سرشار از مواد معدنی است و باعث گشاد شدن رگ‌ها و کاهش فشار خون می‌شود.

کرفس برای کلیه‌ها بسیار مفید است و علاوه بر این برای برطرف کردن عفونت‌های مجاری ادرار و سنگ‌های این ناحیه موثر است. همچنین ادرار آور و به همین دلیل باعث پایین آوردن اسید اوریک خون می‌شود. آب کرفس به‌صورت قرقره برای رفع گلو درد مفید است و خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و همچنین آب کرفس برای رژیم‌های غذایی کاهش وزن مفید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha