پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۲

مرد و زن قبل از پدر و مادر شدن باید روش تعلیم و تربیت كودك را بیاموزند؛ زیرا دوران تربیت كودك از آغاز تولد بلكه قبل از آن شروع می‌شود. در این دوران است كه شخصیت كودك شكل می‌گیرد و اخلاق، رفتار، عادات، افكار و احساساتش پایه‌گذاری می‌شود.

به شما میگن پدر خوب
سلامت نیوز :  مرد و زن قبل از پدر و مادر شدن باید روش تعلیم و تربیت كودك را بیاموزند؛ زیرا دوران تربیت كودك از آغاز تولد بلكه قبل از آن شروع می‌شود. در این دوران است كه شخصیت كودك شكل می‌گیرد و اخلاق، رفتار، عادات، افكار و احساساتش پایه‌گذاری می‌شود.كودكان امروز، پدران و مادران آینده خواهند شد و تربیت خوب یا بد خود را به فرزندان خویش منتقل می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اما پدر نقش بسیار مهمی در زندگی دخترش دارد، زیرا دختران به پدرشان اعتماد و اطمینان دارند و در كنار او احساس شجاعت، آرامش و امنیت می‌كنند. پدر اولین مرد زندگی دختر است، در واقع اولین عشق و قهرمان زندگی اوست. رابطه میان پدر و دختر یك رابطه پایدار و همیشگی و نیز پرخاطره است. پس همیشه و همیشه در كنار دخترتان باشید و زمانی را هرچند كوتاه به او اختصاص بدهید.

اغلب پدرها بیشتر نگران محیط كار، پول، سرمایه و ... هستند، حتی نگران موفقیت پسرشان در زندگی نیز هستند و كمتر به دخترشان توجه می‌كنند. در حالی كه حضور پدر، برای دخترها بویژه دخترهای جوان خیلی مهم و سرنوشت‌ساز است؛ زیرا پدر الگوی یك مرد در زندگی دخترش است و تاثیر بسیار زیادی در آینده او دارد. به بیان دیگر او با رفتار پدرش مردها را می‌شناسد.

دخترها دوست دارند مورد توجه پدرشان قرار بگیرند. حضور همیشگی پدر در كنار دختر باعث می‌شود تا او اعتماد به نفس بالایی پیدا كرده و احساس كند پدرش او را دوست دارد و همواره در زندگی حامی اوست، به او اهمیت می‌دهد و احساساتش را نیز درك می‌كند.

این راهكارها را جدی بگیرید

1 ـ با دخترتان گفت‌وگو كنید، مسئولیت‌پذیر باشید، زمانی را هر چند كوتاه به دخترتان اختصاص دهید. سعی كنید همواره در كنارش باشید، همپای او راه بروید و از او حمایت كنید تا به این ترتیب ارتباط میان شما مستحكم و پا بر جا بماند. هر پدری این قدرت و توانایی را دارد كه بتواند با دخترش یك رابطه خوب بر قرار كند برای مثال، یك ساعت یا یك روز را در هفته تعیین كنید و فقط آن یك ساعت یا آن روز را فقط به دخترتان اختصاص دهید. با توجه به این كه هفته هفت روز است و یك روز بیست و چهار ساعت، بنابراین یك ساعت از بیست و چهار ساعت یا یك روز از هفت روز، زمان زیادی نیست برای با هم بودن.

2 ـ با دخترتان قرار بگذارید و دو تایی بیرون بروید. مثلا با هم دو تا بستنی قیفی بخرید و در كنار یكدیگر بنشینید و با لذت بخورید. درباره موضوعات مختلف با هم صحبت كنید. وقتی سوار ماشین می‌شوید، از او بپرسید به چه موسیقی‌ای علاقه دارد، همان موسیقی را بگذارید حتی اگر خودتان به آن موسیقی علاقه‌ای نداشته باشید. نشان دهید كه او را دوست دارید و به سلیقه‌اش احترام می‌گذارید.

3‌ـ تاریخی را مشخص كنید، یكدست لباس شیك بپوشید و او را برای صرف شام به یك رستوران شیك یا دیدن یك فیلم سینمایی یا تئاتر دعوت كنید. همیشه سعی كنید اولین كسی باشید كه دخترتان را برای صرف شام یا سینما یا تئاتر دعوت می‌كنید و در راه به حرف‌هایش گوش دهید. متاسفانه بیشتر پدرها وقت ندارند كه با دخترشان صحبت كنند یا در كنارشان باشند. رفتن به سینما بهانه‌ای است تا بتوانید لحظاتی را ​كنار دخترتان باشید و با او صحبت كنید.

4 ـ ممكن است شما برای قدم‌زدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسكیت‌بازی بیرون بروید، خب بهتر است گاهی اوقات با دخترتان برنامه‌ریزی كنید و این كارها را انجام دهید. مطمئن باشید او بسیار خوشحال می‌شود.

5 ‌ـ دخترها دوست دارند به مراكز خرید بروند؛ بنابراین با دختر دلبندتان به خرید بروید و با هم لباس‌ها، كفش‌ها و كیف‌ها را ببینید. اجازه بدهید او درباره سلیقه خود با شما صحبت كند. شما هم با توجه و نیز با علاقه به حرف‌هایش گوش دهید.

6 ـ به دخترتان تلفن بزنید و زمانی كه به شما تلفن می‌زند، به او نگویید كار دارم بعد​ زنگ بزن، بلكه گوش كنید او چه می‌گوید و چه می‌خواهد. اگر دخترتان پنج یا شش ساله است ممكن است از شما بخواهد برایش كتاب یا جورچین بخرید، حتی ممكن است بخواهد فقط صدای شما را بشنود.

7 ـ اغلب دخترها با مشكلاتی كه برایشان پیش می‌آید، احساسی برخورد می‌كنند، اما پدرها خیلی احساسی و عاطفی با مشكلات برخورد نمی‌كنند، بنابراین بهتر است به احساسات و عواطف دخترتان احترام بگذارید و با محبت او را راهنمایی كنید تا در برابر مشكلات عاقلانه تصمیم بگیرد.

8‌ ـ پدرها علاوه بر ایجاد یك رابطه دوستانه با دخترشان باید او را شجاع و مستقل تربیت كرده و از او حمایت كنند تا هم در كارهایش موفق شود و هم در روابط فردی و اجتماعی.

9 ـ باید بدانید ​ دخترها، ساعت‌ها در اتاقشان می‌مانند، بنابراین برای ایجاد یك رابطه دوستانه بهتر است، گاهی اوقات وارد اتاقش بشوید، در كنارش بنشینید و با او در مورد موضوعاتی مثل زندگی، هدف داشتن، عشق و خدا صحبت كنید. از او سوال كنید دوست دارد در آینده چه‌كاره شود یا چه برنامه‌هایی برای آینده‌اش دارد. سپس به او بگویید كه در همه كارها موفق و پیروز می‌شود به شرطی كه بخواهد سعی و تلاش كند، اگر شكست خورد ناامید نشود و دوباره شروع كند.

10 ـ اگر می‌خواهید رابطه خوبی با دخترتان داشته باشید یك راه ساده؛ اما مهم این است كه تمام سعی و تلاش خودتان را كنید تا خانه‌ای آرام، امن و پر از مهر و محبت داشته باشید تا او هم احساس آرامش كند.

11 ـ سعی كنید بیشتر اوقات در كنار اعضای خانواده بویژه دخترتان باشید مثلا برای صرف شام زودتر از سر كار برگردید، زیرا ممكن است دخترتان شام نخورد و منتظر شما بماند. واقعا عاشقانه دوستش داشته باشید و در كنارش باشید.

12 ـ قبل از این كه دخترتان به سن نوجوانی برسد، از مادرش بخواهید با او درباره بلوغ، روابط جنسی، مواد مخدر، سیگار و استفاده از لوازم آرایشی صحبت كند. شما به همراه مادرش نیازهای او را بر طرف كنید. برای مثال، وقتی مشاهده كردید او بیش از حد آرایش می‌كند و با ظاهر نامناسبی بیرون می‌رود، مهربان اما محكم و كاملا جدی با او برخورد كنید.

این نكته حائز اهمیت است، وقتی دخترها به سن نوجوانی می‌رسند بیشتر دوست دارند با مادرشان ارتباط برقرار كنند، زیرا با مادرشان راحت‌تر هستند، اما شما باید در همه مراحل زندگی در كنار دخترتان باشید و از او فاصله نگیرید.

13 ـ انجام بعضی از امور خانه را به او واگذار كنید، اجازه دهید مسئولیت‌پذیر تربیت شود ​ و از این طریق رابطه او با افراد خانواده نیز بهتر می‌شود.

14 ـ شما باید دوستان دخترتان را بشناسید، زیرا سال‌های نوجوانی و جوانی حساس‌ترین سال‌های زندگی او محسوب می‌شود و دوستانش تاثیر زیادی بر او می‌گذارند؛ بنابراین برای او وقت بگذارید، در كنارش باشید، همیشه به او احترام بگذارید و بگویید​ چقدر دوستش دارید. این نكته مهم است كه به او بیاموزید​ همیشه به خودش و مادرش و به شما احترام بگذارد همچنین به دیگران. و اما نكته پایانی، رابطه پدر با دختر، تاثیر زیادی روی رفتار و گفتار او با دیگران بویژه مردها می‌گذارد؛ بنابراین به دخترتان یاد دهید كه چگونه با مردها ارتباط درست و مناسب برقرار كند و چگونه سخن بگوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha