پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۹
کد خبر: 67925
سلامت نیوز : رئیس انجمن باروری و ناباروری کشور با اعلام اینکه 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد گفت: بیش از 90 درصد این افراد بارور می‌شوند و قابلیت فرزندار شدن پیدا می‌کنند. به گزارش تسنیم، محمدرضا نوروزی با بیان اینکه شاهد هستیم سیاست‌های افزایش جمعیت با سیاست عدم رسیدگی به زوج‌های نابارور و بالا بودن هزینه‌های آنها همخوانی ندارد تصریح کرد: در حال حاضر 15 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند به‌طوری که 150 هزار زوج نابارور در سال برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند و حدود 3 میلیون زوج نابارور در حال حاضر داریم. وی افزود: اگر تلاش کنیم مسئله افزایش جمعیت را با مسئله درمان زوج‌های نابارور به صورت توأم داشته باشیم، باید درمان ناباروری به سمت افرادی که بچه ندارند و موجب بیماری‌هایی مانند افسردگی و عدم فعالیت مناسب در محیط کار در این زوج‌ها می‌شود را سوق دهیم. لذا بهترین راه برای طی کردن مسیر افزایش جمعیت همین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ نوروزی تصریح کرد: متاسفانه زوج‌های نابارور ما هزینه‌های باروری و ناباروری بالایی باید بپردازند، به طوری که هزینه دارو بالاست، نیاز به آموزش هزینه‌بردار است و حمایت‌های روحی و روانی لازم هم هزینه می‌خواهد؛ در حالی که اگر هزینه کافی را برای زوج‌های نابارور کنیم بیش از 90 درصد این افراد بارور می ‌شوند و قابلیت فرزندار شدن پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن باروری و ناباروری کشور ادامه داد: یکی از پیشنهادات ما این است که حال که دولت توجه خاص به افزایش جمعیت پیدا کرده است، بخشی از هزینه‌ها و بودجه‌های خود را به سمت زوج‌های نابارور چه از طریق وزارت بهداشت و چه از طریق سازمان‌های مردم نهاد سوق دهد. وی اضافه کرد: می‌توان این کار را از طریق ارائه یارانه به درمان‌ها، داروها و مسائل تشخیصی و تجهیزات آنها انجام دهد، آمار نشان می‌دهد هزینه‌های درمان ناباروری از نظر تجهیزات که بسیاری از آنها وارداتی هستند بین 200 تا 300 درصد افزایش پیدا کرده چرا که بسیاری از آنها وابسته به ارز هستند؛ لذا تصور ما این است که می‌توانیم این هزینه‌ها را کاهش دهیم و کاهش هزینه‌ها موجب می‌شود جمعیت بیشتری برای درمان مراجعه کنند و هدف دولت که افزایش جمعیت است تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha