پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۷
کد خبر: 67931

چه کاری باید انجام دهیم تا پوستمان چروک نشود و تا حد امکان پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

ترفندهایی برای فرار از چین و چروک
سلامت نیوز :  دیدن فردی با پوست های چروکیده در نگاه اول بسیار حال انسان را دگرگون می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکو نیوز ؛ اما نکته ای که در برخورد با این افراد باید به ان برسیم این است که چه کاری باید انجام دهیم تا پوستمان به سرنوشت آن ها دچار نشود و تا حد امکان پوستی جوان و شاداب داشته باشیم.

** اولین نکته ای که با آن روبرو هستید برخورد با آفتاب است. بزرگترین دشمن پوست شما و مهمترین دلیل به وجود آمدن تمامی چین و چروک هایی که بر روی پوست شما ایجاد می شود نور خورشید است. خورشید اب روی پوست را تبخیر می کند و باعث جمع شدن و چروک شدن پوست می شود. استفاده از مقدار کمی ضد آفتاب می تواند در مقابل این دشمن بزرگ قد راست کند و به راحتی آن را نابود سازد.

** خوابیدن به اندازه کافی دومین نکته است که باید به آن دقت داشته باشید. به مقدار میزانی که کمتر می خوابید بدن شما نیز بیشتر هورمون کورتیسول تولید می کند. این هورمون اینگونه است که باعث از بین رفتن سلول های روی پوست می شود. در صورتی که اگر بخوابید نه این هورمون تولید می شود و هم اینکه پوست شما می تواند ساعتی را استراحت کند.

** داشتن یک رژیم غذایی درست نیز نکته دیگری است که باید به آن دقت داشته باشید. استفاده از غذاهای طبیعی که می تواند میزان کلوژن خون شما را بالا ببرد بسیار مفید است. همچنین تا آنجا که امکان دارد باید از غذاهای شیرین و قندی دوری کنید که بدترین خوراکی ها برای بدن و همچنین پوست هستند.

** خودتان را با میوه های آنتی اکسیدانی بیمه کنید. استفاده از مواد غذایی که میزان زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلفی از جمله A و E و C هستند میتواند پوست شما را تا پیری کاملا تضمین شده صاف نگه دارند. همچنین دقت داشته باشید که درمیان نوشیدنی ها آب و چای برای پوست بسیار مفید هستند.

** عادت های بد خودتان را ترک کنید. بزرگترین عادت بدی که می تواند یک فرد داشته باشد کشیدن سیگار آن هم به تعداد زیاد در طول روز است. سیگار موادی دارد که تمامی سلول های پوستی و آب پوست را از بین می برد. این ماده مخدر همچنین سرعت چروک شدن پوست را افزایش می دهد و البته کسانی که با سیگار کشیدن پوست خود را خراب کنند راه برگشتی نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha