سلامت نیوز : سیدجلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با فارس در یزد اظهار داشت: موضوع مرگ دو نفر در یزد به علت تزریق آمپول پنی‌سیلین صحت ندارد و هیچ مرگی بر اثر دارو گزارش نشده است.

وی ادامه داد: مرگ یک خانم و کودک دو ساله‌ای که اخیرا در یزد رخ داد را خودم شخصا پیگیری کردم و چیزی مبنی بر تزریق پنی‌سیلین از نوع چینی دلیل مرگ عنوان نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ نوع داروی پنی‌سیلین چینی در بازار ایران وجود ندارد، افزود: تمام داروهای پنی‌سیلین با کیفیت خوب در داخل کشور تولید می‌شوند.

میرمحمدی اضافه کرد: ماده اولیه پنی‌سیلین در داخل کشور تولید می‌شود و توزیع پنی‌سیلین چینی در کشور شایعه است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نظام دارویی کشور در شرایط موجود تفاوتی با گذشته ندارد و روز به روز حساسیت‌ در تولید، توزیع و واردات دارو افزایش دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در بین مردم شایعاتی مبنی بر مرگ ناشی از تزریق پنی‌سیلین گفت: مسائلی که در این زمینه در بین مردم شنیده می‌شود تنها شایعه است و من آن را 100 درصد تکذیب می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ‌ گونه دارویی در یزد منجر به مرگ بیماران نشده است، بیان داشت: برای پایان دادن به شایعات، علت مرگ اصلی این بیماران در دست بررسی است که تا پایان ماه اعلام خواهد شد.

میرمحمدی با بیان اینکه حساسیت به داروی پنی‌سیلین در همان دقایق اولیه مشخص می‌شود، افزود: مرگ کودک دو ساله به خاطر حساسیت به پنی‌سیلین نبوده است چرا که کودک داروی پنی سیلین را دریافت کرده و فردای آن روز دچار مرگ شده است.

وی با اشاره به اینکه علت مرگ کودک دوساله نیز در دست بررسی است یادآور شد: تا 25 روز آینده نیز دلیل مرگ این کودک مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha