نماینده ائتلاف فراگیر پزشكان عمومی با اشاره به اینكه جمعیت كثیری از جامعه پزشكی را پزشكان عمومی تشكیل داده اند گفت: محرومیت های ساختاریافته ای كه همیشه وجود داشته ما را بر آن داشت كه در انتخابات اخیر پزشكان عمومی با قدرتی مضائف شركت كنیم و پشتوانه عظیم ائتلاف فراگیر موجب حمایت پرشور از طرف جامعه پزشكی شد.

حضور در انتخابات منجر به تقویت جایگاه پزشکان عمومی خواهد شد
سلامت نیوز:نماینده ائتلاف فراگیر پزشكان عمومی با اشاره به اینكه جمعیت كثیری از جامعه پزشكی را پزشكان عمومی تشكیل داده اند گفت:  محرومیت های ساختاریافته ای كه همیشه وجود داشته ما را بر آن داشت كه در انتخابات اخیر پزشكان عمومی با قدرتی مضائف شركت كنیم و پشتوانه عظیم ائتلاف فراگیر موجب حمایت پرشور از طرف جامعه پزشكی شد.
دكتر خاقانی ادامه داد: این حمایت ما را بر آن داشت كه در بزرگترین انتخابات صنفی كشور هم فعالانه شركت كنیم  و با توجه به نزدیكی فكری با ائتلاف امید و ائتلاف مستقل انجمن های پزشكی، ائتلاف سه گانه راتشكیل دادیم. امید ما بر این است كه پزشكان عمومی و جامعه رزیدنت ها كه از نظر آماری جزو پزشكان عمومی محسوب می شوند، در این انتخابات پرشور وارد شوند تا پزشكان عمومی به جایگاه واقعی خود دست یابند.
وی با بیان اینكه محرومیت های ساختار یافته و تبلیغات رسانه ها موجبات بی اعتمادی را نسبت به جامعه پزشكان عمومی ایجاد كرده است، افزود: پزشكان عمومی بزرگترین اوژ‍انس های كشور را اداره می كنند و با تمام قدرت در خطرناك ترین شرایط اورژانس ها مشغول به كار می باشند اما عملا از نظر درآمدی در پایین ترین قسمت هرم مازلو قرار گرفته اند و تنها می توانند به تامین نیازهای اولیه بپردازند.
این پزشك عمومی عنوان كرد: مشكلات پیش آمده موجب بی اعتمای بسیار هم از سوی مردم به پزشكان عمومی و هم از سوی پزشكان عمومی به مسئولین شده و به همین علت عدم مشاركت در كارهای صنفی توسط پزشكان عمومی را شاهد هستیم. نتیجه این عدم مشاركت ایجاد  سیكل معیوبی است كه پیشرفتی را برای این جامعه به دنبال نخواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: باید بر روی هویت پزشكان عمومی كار شود و این كار سال ها به طول می انجامد متاسفانه در كارهایی مانند طرح پزشك خانواده كه جدیدا توسط وزارت بهداشت اجرا می شود از پزشكان عمومی به عنوان یك صنف كه دارای جایگاهی هستند و می توانند از حقوق پزشكان عمومی دفاع كنند، دعوت نشد و طرح یك طرفه  از طرف وزارت بهداشت نوشته شد.

دكتر خاقانی ادامه داد: بسیاری از گروه ها بیانیه های مختلفی را برای اصلاح این مهم دادند كه همه این بیانیه ها را به حساب نقاط ضعف پزشكان عمومی گذاشته و جامعه پزشكان عمومی را محروم از یك انجمن وااقعی مربوط به خود كردند و نتیجه انتخابات 23 تیرماه انجمن پزشكان عمومی نمود این مهم است. به هر حال این ائتلاف یك آغاز و حركت جدیدی است كه جامعه پزشكان عمومی برای اولین بار به صورت فعال در انتخابات نظام پزشكی وارد شده وامیدواریم برای سال های بعد بتوانیم به حقوق جامعه پزشكان عمومی برسیم.
وی با بیان اینكه تنها راه برون رفت جامعه پزشكان عمومی، كل جامعه پزشكی و مردم از شرایط فعلی، طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع است ، اظهار كرد: متاسفانه طرح 02 وزارت بهداشت تامین كننده خواسته های جامعه پزشكی نبود. نظر جامعه پزشكی به عنوان اجرا كننده این طرح و افراد اصلی طرح پزشك خانوده پرسیده نشد و پزشكان عمومی از نظر درآمد در پایین ترین سطح قرار گرفتند.
این نماینده ائتلاف فراگیر پزشكان عمومی در پایان گفت: زمانی كه شما خواسته مجری طرح (پزشكان عمومی) را نتوانید جبران كنید، طرح موفق نخواهد بود. از طرفی پیش از آن كه منابع مالی طرح تامین شود، آغاز شد و طرح بدون پایلوت و به صورت آزمون و خطا اجرا شد و بنابراین شاهد مشكلات بسیار آن در استان فارس و همچنین مازنداران بودیم. در صحبت های اخیر سرپرست وزارت بهداشت نیز كاملا مشهود است كه این طرح با  شكست مواجه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha