پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 67951

سلامت نیوز :مسئول شناسایی و فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بیمار که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: این بیمار، جوانی 33 ساله بود که در حادثه تصادف دچار ضربه سر و خون‌ریزی مغزی شده بود.

ولی‌الله صمدی خاطرنشان کرد: بیمار مدت سه روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بستری بود و مورد عمل جراحی قرار گرفت، اما متأسفانه اقدامات درمانی برای این بیمار اثرگذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار، موضوع اهدای اعضاء با خانواده این فرد مطرح و با موافقت والدین مراحل پیوند اعضا پیگیری شد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، تصریح کرد: به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

مسئول شناسایی و فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: با پیوند اعضای این بیمار شامل قلب، ریه، کلیه‌ها، کبد، پانکراس، قرنیه‌ها و نسوج چهار بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می‌یابند و زندگی 12 بیمار دیگر نیز بهبود می‌یابد.

وی در پایان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، چهار بیمار مرگ مغزی از قم برای اهدای عضو به تهران منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha