پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

سلامت نیوز :ابوالحسن فقیه در سومین گردهمایی علمی کاربردی معاونان داوطلبان سراسر کشور خاطر نشان کرد: آمارها، ارقام و گزارش های عملکرد حاکی از این است که جهت گذاری درستی صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تاکید بر اینکه سازمان داوطلبان در چارچوب هدفگذاری صورت گرفته شده انجام وظیفه می‌کند تصریح کرد: شعار این سازمان یعنی «پل بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان»  محقق و از یک سازمان مصرف کننده به یک مجموعه تولید کننده و پشتیبان تبدیل شده است.

فقیه با تاکید بر اینکه با وجود کاهش اعتبارات دولتی در سال جاری برنامه های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به خوبی انجام شده است افزود: طبق آمار ارائه شده در 9 ماهه 100 درصد فعالیتهای این سازمان انجام شده است که نشان از وجود مدیریت، برنامه‌ریزی صحیح دارد.

وی افزود: سازمان داوطلبان همچون یک پشتیبان جمعیت هلال احمر نقش مهمی در آماده نگه داشتن نیروهای تخصصی برای حضور در حوادث و بلایا دارد.

وی با تأکید بر اتصال چرخه و حفظ و سازماندهی نیروهای جوان در سازمان داوطلبان افزود:  در حال حاضر 2میلیون و 500 هزار نفر عضو سازمان جوانان هستند با وجود اینکه بخشی از نیروها با افزایش سن ریزش می‌کنند اما حداقل 50 درصد این نیروهای جوان باید در چند سال آینده اعضای سازمان داوطلبان باشند.

فقیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال با توجه به خوابهایی که دشمنان برای مردم ایران دیده‌اند شرایط اقتصادی و تحریم ها حتی از زمان جنگ تحمیلی نیز بیشتر شده است، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان روزهای سخت است اگر در حوادث طبیعی سازمان امداد و نجات بیشترین وظیفه را دارد در این حادثه اقتصادی نیز سازمان داوطلبان نقشی کلیدی دارد.

وی با اشاره به کمک رسانی به نیازمندان با توجه به شرایط فعلی خاطر نشان کرد: این وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر نیست اما در شرایط حاضر مهمترین و اصلی‌ترین برنامه  جمعیت هلال احمر تا شب عید اجرای طرح فرشتگان رحمت است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ظرفیت خیرخواهی و انسان دوستی در مردم ما زیاد است به عنوان مثال در زمان قحطی سومالی، کشوری که خیلی از مردم ما حتی نامش را نشنیده بودند با یک فراخوان، سیلی از کمک‌ها جمع آوری شد و رکوردی بی‌نظیر در جمع آوری کمکهای بین‌المللی به نام جمعیت هلال احمر به ثبت رسید.

وی افزود: در شرایط فعلی نیز هر دستگاهی متناسب با ظرفیتهای خودش باید عمل کند و در طرح ملی فرشتگان رحمت نیز جمعیت هلال احمر به فکر این است که با ایده، فکر و طرح نو قدمهای خوبی را در راستای کمک به نیازمندان بردارد.

در این گردهمایی فرحناز رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ایجاد زیرساختهای مناسب، ‌طرحهای بشردوستانه این سازمان از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار شده است.

رئیس سازمان داوطلبان در ادامه آثار و نتایج فعالیت معاونت داوطلبان استانهای اصفهان‏‌، خراسان جنوبی،‌فارس، ایلام، گلستان و تهران را در کمک رسانی به مناطق محروم و حادثه دیده و همچنین تجهیز نقاط روستایی به خانه های داوطلب را بسیار ارزنده و مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین اظهار داشت: برای نخستین بار سامانه تلفنی جذب خیرین منحصراً در تهران برای جمع آوری کمکهای مردم نوعدوست در طرح ملی فرشتگان رحمت ( اهدای بسته‌های عیدانه به نیازمندان ) راه اندازی شده است.

تشریح دستورالعمل اجرایی برنامه فرشتگان رحمت، سامانه حمایتی، سامانه ارزیابی عملکرد سازمان، برنامه‌های یکساله اخیر سازمان همچون طرح داوطلب یار امداد و نجات و مروجان سلامت، سامانه عضویت و صدور کارت هوشمند از عناوین مطالبی بود که در این گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این مراسم رئیس جمعیت هلال احمر‏‌، از سامانه پایش و ارزیابی عملکرد سازمان داوطلبان رونمایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha