سلامت نیوز : رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی جمعه چهارم اسفند ماه از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 17 ادامه دارد و بسته به نظر هیات نظارت بر انتخابات امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که برگه تعرفه به تعداد پزشکان هر شهر و استان در حوزه مربوطه توزیع شده است، ادامه داد: هیچ کمبودی در برگه‌های تعرفه نخواهیم داشت.

امامی رضوی افزود: به محض پایان زمان انتخابات، شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه آغاز می‌شود و تا زمان پایان شمارش آراء، هیات‌های اجرایی و نظارت در حوزه‌های مربوطه حضور خواهند داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که هر پزشک به چند کاندیدا می‌تواند رای دهد، گفت: این موضوع بسته به حوزه انتخابیه و رشته پزشک مربوطه متفاوت است و این مطلب در حوزه‌های انتخابیه به اطلاع پزشکان می‌رسد.

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در پایان گفت: هیچ مشکلی در اجرا و برگزاری انتخابات نداریم و منتظر حضور پرشور پزشکان پای صندوق‌های رای هستیم.

گفتنی است؛ هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز با توجه به برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی در روز چهارم اسفند ماه سال جاری و به دنبال اجرای ماده 15 آیین‌نامه انتخابات، اسامی و جزئیات مربوط به نامزدهای تایید صلاحیت شده را اعلام و تبلیغات کاندیداها از روز 23 بهمن ماه آغاز شد.

در این راستا صلاحیت 131 نفر از کاندیداهای تهرانی برای حضور در این دوره از انتخابات مورد تایید قرار گرفت که از این تعداد 114 نفر مرد و 17 نفرزن هستند.

در تهران بزرگ و در گروه پزشکی 79 نفر به دور نهایی راه یافتند که از این تعداد 6 نفر زن هستند. همچنین 19 نفر از گروه داروسازان انتخاب و 14 تن از گروه دندانپزشکی انتخاب شدند که از این تعداد یک نفر زن است. 2 نفر از گروه علوم آزمایشگاهی در انتخابات آتی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که یک نفر از آنان زن است. همچنین 11 نفر نیز در رشته‌های پروانه‌دار انتخاب شدند که سه نفر زن هستند. در گروه مامایی نیز شش نفر مورد صلاحیت قرار گرفته و در دور نهایی انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha