سلامت نیوز : نایب رییس سازمان پرستاری مشهد گفت: در کشور ما پرستاران بیشتر در سطح 2 نظام سلامت شاغل هستند و با توجه به تخصص‌هایی که پیدا می‌کنند در سطح یک و سه نیز موثر هستند.

امیر رضا صالح مقدم در گفت وگو با ایسنا ، گفت: پرستاران به لحاظ نوع دروس تخصصی که در دوران تحصیلی می گذرانند وظایف و عملکردهای مختلفی در سطوح نظام سلامت مانند پیشگیری، درمان و نوتوانی فرا می‌گیرند. باید بررسی کنیم که در سطح پیشگیری، درمان و نوتوانی چه فضاهای کاری و چه نقش‌ها و مسولیت‌های حرفه‌ای را می توان برای پرستاران جستجو و تعیین کرد و شرح وظایف تخصصی متناسب با سطح تحصیلات برای آنها تنظیم کرد.

وی افزود: در نظام بهداشت و درمان و سلامت سه حیطه برای ارایه خدمات وجود دارد، سطح یک که پیشگیری و اقدامات بهداشتی بوده و از پیدایش بیماری جلوگیری می کند، سطح دو مراقبت و درمان و خدماتی است که برای افراد بیمار به کار می‌رود که بیمارستانها نمونه‌ای از خدمات سطح دو هستند.

نایب رییس سازمان پرستاری مشهد تصریح کرد: سطح سه نوتوانی یا همان بازتوانی است، اینکه چه کنیم تا افراد بیمار به سطحی از سلامت نسبی دست پیدا کنند.

صالح مقدم اظهار کرد: پرستاران ما بیشتر در سطح دو شاغل هستند که ما معتقدیم با توجه به تخصص‌هایی که پیدا می کنند می‌توانند در سطح یک و سه نیز موثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha