سلامت نیوز :  یک جراح ومتخصص بیماریهای چشم گفت: خستگی ودرد در چشم ها، سردرد، تاری دید، دوبینی، خشکی چشم ها و تحریک پذیری چشم ها، درد در گردن و شانه ها شایعترین علایم کار زیاد بدون وقفه با رایانه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر محمد تقی نایینی با بیان این مطلب گفت: براساس مطالعات موسسه ملی سلامت شغلی در امریکا نود درصد افرادی که بیش از 3ساعت مداوم با کامپیوترکار می کنند این علایم را دارند.

به گفته وی، این علایم با نور کم یا خیلی زیادمحیط، پراکندگی نور از صفحه کامپیوتر، فاصله نامناسب، وضعیت بد نشستن، ضعف بینایی اصلاح نشده بدتر می شود.

نایینی ادامه داد: بعضی از افراد که ضعف بینایی بسیار کم دارند و در شرایط دیگر زندگی و کار نیاز به استفاده از عینک ندارند در مواقع کار با کامپیوتر بهتر است از عینک استفاده کنند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات تجویز عینک مخصوص برای کار با کامپیوتر کمک کننده خواهد بود.

این جراح چشم گفت: در بعضی افراد هماهنگی چشم ها وحرکت همزمان آنها دچار اختلال خفیفی است که فقط با معاینه چشم توسط چشم پزشک مشخص می شود.

نایینی اظهارداشت: وسط صحفه کامپیوتر بایستی 15-20درجه(حدود10-12سانتی متر) از سطح چشم پایین تر بوده وفاصله وسط صفحه کامپیوتر تا چشم حدود 50تا60سانتی متر باشد.

وی افزود:زاویه صفحه کامپیوتر با خط عمود نیز 15-20درجه باشد.یعنی در اصل از بالا به صفحه کامپیوتر نگاه شود.

این جراح چشم گفت: صفحات دیگری که همراه با کامپیوتر بایستی بدان نگاه شود مثل نوشته ای که قرار است تایپ شود بایستی بالای صفحه کلید وپایین مانیتور کامپیوتر قرار گیرد به طوری که بدون چرخش گردن بتوان به ا ین صفحه وصفحه کامپیوتر نگاه کرد و این کار بدون وجود هولدرهای مخصوص نگهدارنده ورق امکانپذیر نیست.

نایینی بیان کرد: نور محیط طوری باشد که انعکاس وپخش نور روی صفحه کامپیوتر نه از طرف پنجره نه از طرف نور بالای سر وجودنداشته باشد اگر امکان این کار نیست بایستی از صفحات ضد پخش نور استفاده شود.

وی ادامه داد: صندلی بایستی راحت بوده ارتفاع آن قابل تنظیم باشد وطوری تنظیم شود که کف پا به طور صاف روی زمین قرار گرفته وزاویه ساق پا وران 90درجه بوده وفاصله پشت زانو با کفی صندلی 5-10 سانتی متر باشد.

این متخصص چشم اظهارداشت: اگر صندلی شما دسته دارد بایستی زیر آرنج قرار گیرد به طوری که موقع تایپ مچ دست روی میز کامپیوتر قرار گرفته وروی صفحه کلید قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha