سلامت نیوز :  رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو از ایجاد مراکز تحقیقاتی محصول محور در آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حسین رستگار با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مراکز، ایجاد فضای آموزشی، پژوهشی و مجازی در کلیه آزمایشگاه های غذا و داروی سراسر کشور است، افزود: با ایجاد این مراکز کلیه آموزش ها، صدور گواهی ها، تأییدیه مسئولان فنی آزمایشگاه های خصوصی غذا و دارو همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی برای کلیه پرسنل آزمایشگاه های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تسهیل می شود.

رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو هدف از برگزاری این همایش را ارائه سیاست ها و راهکارهای اجرایی آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی سراسر کشور عنوان کرد و ابراز داشت: طی این همایش دو روزه بیشترین تاکید ما بر روی تمرکز آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو به روی فعالیت های حاکمیتی است.

رستگار ادامه داد: بر اساس سیاست های کلی دولت باید فعالیت حاکمیتی را در حد ممکن تقویت و در مقابل وظایف تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های حاکمیتی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، گفت: فعالیت های نظارتی، انجام آزمون روی نمونه های سطح بازار و اقدامات مربوط به نمونه های مورد آزمون ارسالی توسط قوه قضاییه، ارگان های امنیتی، نیروی انتظامی انجام می شود که طی مراحلی روی آنها حکم قضایی صادر می شود و این دست اقدامات، از جمله فعالیت های حاکمیتی به شمار می روند.

رستگار در خصوص فعالیت های تصدی گری اظهار داشت: این فعالیت ها شامل نمونه های عمومی وارداتی یا تولیدی غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، فرآورده های بیولوژیک و فرآورده های بیولوژیک هستند که بر اساس اصل 44 قانون اساسی و مصوبات دولت، وظایف تصدی گری به تدریج و به طور کل به بخش خصوصی واگذار می شود.

هشتمین گردهمایی روسا و مسئولان آزمایشگاههای کنترل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، مدیران ارشد این سازمان، معاونین غذا و داروی دانشگاههای قطب کشوری و روسای آزمایشگاههای کنترل سراسر کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha