سلامت نیوز : سید رضا غلامی معاون مرکز سلامت بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: این طرح به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و با هدف حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه از شنبه ابتدای اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 92 در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ معاون مرکز سلامت بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: هم‌زمان با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی روزانه چهار هزار و 500 نفر در هزار و 200 اکیپ بازرسی در حال فعال هستند.

غلامی با تاکید بر این‌که بازرسی وضع بهداشتی اغذیه‌فروشی‌ها یک کار دائمی است، افزود: در فصولی از سال مانند ایام نوروز و تعطیلات تابستان که مسافرت مردم بیشتر می‌شود، نظارت بر این اماکن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به همین دلیل نظارت بر آن‌ها با دقت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: ماموران بهداشت محیط در این مدت اغذیه‌فروشی‌ها را از لحاظ رعایت بهداشت فردی کارکنان، ایمنی موادغذایی از نظر استفاده از مواداولیه سالم و بهداشتی، نظافت محیط، روش نگهداری بهداشتی مواد غذایی و طبخ مناسب و بهداشتی مواد غذایی کنترل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha