سلامت نیوز : علیرضا سیف‌الاسلامی در آخرین روز از همایش سراسری سلامت سالمندان که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه عمل یا سهل‌انگاری که سبب آسیب‌دیدن و یا باعث به خطر افتادن سلامت سالمند از لحاظ جسمی، روانی و مالی شود، سالمند آزاری است که پیگرد قانونی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیف‌الاسلامی با بیان اینکه سالمندی مرحله‌ای از زندگی است که پیش‌روی همه انسان‌های کره زمین قرار دارد، تصریح کرد: نباید مرحله سالمندی را با دوران یأس و ناامیدی مساوی دانست، چرا‌‌که این مرحله از زندگی نیز یکی از دوران زندگی است.

این متخصص اعصاب و روان با اشاره به اینکه هشت تا 10 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این آمار در ایران، مانند سایر ملل جهان در حال افزایش است که باید در راستای تامین نیازمندی‌های این مرحله از زندگی نیز تلاش کرد.

وی در ادامه به مهم‌ترین اختلالات شایع روحی و روانی سالمندان اشاره کرد و گفت: افسردگی، اختلالات شناختی و هراس، مهم‌ترین این مشکلات هستند.

سیف‌الاسلامی مهم‌ترین اختلال شناختی در بین سالمندان را افسردگی دانست، و گفت: پنج درصد افراد بالای 65 سال و 20 درصد افراد بالای 80 سال در کشور، دچار اختلالات شدید آلزایمر هستند.

وی افزود: به‌طور معمول افرادی که 70 درصد اختلالات شناختی آلزایمر دارند، مجنون هستند که مهم‌ترین عامل ناتوان‌کننده فرد است.

این متخصص اعصاب و روان با تاکید بر تکریم و احترام افراد سالمند، توصیه کرد: هر شش ماه یک‌بار، افراد سالمند به پزشک اعصاب و روان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha