جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 67990

سلامت نیوز :نظرسنجی‌ها نشان دادند که از هر 8 آمریکایی یک نفر مبتلا به بیماری دیابت نوع دوم تشخیص داده شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دیابت نوع دوم، ‌یکی از رایج‌ترین و سریع‌ترین بیماری در حال رشد است. نظرسنجی‌ها نشان داد که از هر هشت آمریکایی یک نفر و (تقریبا 29 میلیون نفر) در شرایط خطرناک این بیماری تشخیص داده شده‌اند و در واقع بیش از یک سوم افرادی که نظر سنجی شده‌اند به دیابت نوع دوم تشخیص داده شده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، هنوز هم جای تعجب دارد که آگاهی از این بیماری بسیار پایین است فقط 21 درصد از افراد با دیابت آشنا هستند و 71 درصد باقی‌مانده نمی‌دانند که ممکن است آنها در معرض خطر باشند و یا از پیش به این بیماری که به عنوان «‌قاتل‌ خاموش» شناخته شده، مبتلا شده باشند.

بسیاری از افرادی که به دیابت مبتلا شده‌اند عواملی را که این با این بیماری در ارتباط بوده است را درک کرده‌اند،‌ از جمله وزن بالا (79 درصد از پاسخ دهندگان عوامل خطرناک را تشخیص داده‌اند)، رژیم غذایی (74 درصد)،‌ عدم فعالیت فیزیکی (62 درصد) این اعداد در میان افرادی که مبتلا به دیابت تشخیص داده شده بودند بزرگتر بوده است.

دیابت نوع دوم یا دیابت بزرگسالان معمولاً در میانسالی بروز می‌کند و زمینه ارثی در ایجاد آن دخیل است. این نوع دیابت به علت مقاومت پیدا کردن سلول‌های بدن به انسولین رخ می‌دهد و علاجی ندارد اما کارهای مختلفی می‌توان برای اداره درمانی و نیز پیشگیری از آن انجام داد.

کنترل دقیق دیابت و طبیعی‌کردن قند خون در هر دو نوع این بیماری می‌‌تواند باعث جلوگیری از بروز عوارض درازمدت تهدید کننده حیات ناشی از آن شود و عمر طبیعی بیماران را تضمین کند.

دیابت نوع دوم بسیار شایع‌‌تر از دیابت نوع اول است به طوری که 90 تا 95 درصد بیماران به نوع دوم دیابت مبتلا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میزان مرگ و میر افراد دیابتی تا سال 2030 میلادی افزایش یابد.

این سازمان تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان را بیش از 346 میلیون نفر اعلام کرده و گفته است: پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، وزن مناسب و خودداری از مصرف دخانیات به مبتلا نشدن به بیماری دیابت کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha