جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 68003

ما معتقدیم نگاه به بخش سلامت نباید نگاه هزینه‌ای باشد چرا که محور توسعه هر جامعه‌ای، سلامت و انسان سالم است.

نگاه به بخش سلامت نباید هزینه‌ای باشد

سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه بخش سلامت در سال 91، گفت: ما معتقدیم نگاه به بخش سلامت نباید نگاه هزینه‌ای باشد چرا که محور توسعه هر جامعه‌ای، سلامت و انسان سالم است.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: باید نگاه ویژه‌ای به بخش سلامت و به ویژه پیشگیری وجود داشته باشد و همچنین شبکه‌های بهداشتی و درمانی و در راس آنها پزشک خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرند زیرا اگر بخواهیم این طرح بزرگ عملیاتی شود و آثار مثبت آن را شاهد باشیم باید منابع آن را در بودجه نیز پیش‌بینی کنیم و مشکلی برای بحث سلامت چه در حوزه پیشگیری و درمان بیماری‌ها و چه در تهیه و فراهم کردن دارو و تجهیزات نداشته باشیم.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس با تاکید بر لزوم نگاه به حوزه سلامت به عنوان اولویت‌های جامعه، تاکید کرد: در سال 91 شش هزار میلیارد تومان بخش پزشک خانواده عملیاتی نشد و 10 درصدی که قرار بود از محل هدفمندی به بخش سلامت داده شود، عملی نشد. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی با مشکلات زیادی روبرو شدند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: آسیب کسری بودجه در واقع به همه وارد می‌شود، چه کسانی که دارو تولید می‌کنند، چه کسانی که خدمات ارائه می‌کنند یا افرادی که خدمات بخش سلامت و درمان را دریافت می‌کنند و البته تلاش شده مردم کمترین آسیب را از این کسری بودجه ببینند و هدف ما این است که سلامت مردم تهدید نشود.

وی یادآور شد: کسری بودجه بخش بهداشت موجب شد همه به نحوی متضرر شوند. بعضی بیماران به ویژه بیماران خاص در بخش تهیه دارو و پزشکان در بحث عدم دریافت به موقع پول‌هایی که طلب دارند بخصوص پزشکان دولتی مناطق محروم و همچنین بخش واردات و صادرات دارو همه معضلاتی را در این میان داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha