سلامت نیوز : رییس سازمان پزشکی قانونی کشور پس از انداختن رای خود در صندوق ششمین انتخابات نظام پزشکی کشوربر لزوم تلاش در جهت ارتقای شأن و منزلت جامعه پزشکی در سال‌های پیش‌رو تاکید کرد.

دکتر شجاعی در گفت‌وگو با(ایسنا)، بر لزوم افزایش و ارتقای شان و منزلت جامعه پزشکی، تاکید کرد و گفت: در گذشته پزشک به عنوان حکیم و طبیب از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بود. لازم است سازمان نظام پزشکی در سال‌های آتی در این زمینه اقدام کند تا بتوانیم جایگاه و قداست جامعه پزشکی را احیا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش در جهت از بین بردن رابطه مالی میان پزشک، بیمار، بیمه‌گذار و دولت از دیگر اقداماتی است که سازمان نظام پزشکی باید در سال‌های پیش‌رو به آن بپردازد.

شجاعی بر لزوم افزایش سرانه درمان نیز تاکید کرد و گفت: لازم است به این مقوله نیز پرداخته شود تا دولت بتواند سهم خود را در این زمینه افزایش دهد تا بیمه‌ها قوی شده و بتوانند هزینه‌های درمانی را پوشش دهند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: با سرانه درمان کنونی، فشار هزینه‌های درمان بر دوش مردم و مقداری نیز بر دوش جامعه پزشکی است به این معنا که اگر پزشک بخواهد سالم کار کند، قطعا بخشی از هزینه‌ها بر دوشش خواهد بود. البته باید با پدیده زیرمیزی نیز برخورد شود، اما در مجموع با سرانه درمان کنونی، بیشترین فشار بر دوش گیرندگان خدمات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha