امروزه حجم مشکلات و مسائل پیش روی جامعه داروسازی آن چنان افزایش یافته که اولویت دادن یک مشکل کار دشواری است.

داروخانه ها با معضلات مزمنی دست به گریبانند
سلامت نیوز : دکتر محمد کاظم پور کاظمی رئیس هیات مدیره انجمن داروسازان گیلان با بیان این که نظام دارویی کشور علیرغم شایستگی های داروسازان در عرصه های مختلف خدمتی با مشکلاتی مواجه است به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل ساختار و ضوابط ناکارآمد به ویژه عدم تناسب مارژین در نظر گرفته شده در مقایسه با کشورهای همجوار با رضایتمندی مردم همراه نیست.

وی افزود: تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از تغییر نرخ ارز بیمه های ناکارآمد، مالیات کمرشکن، اعمال محدودیت ها و ضوابط دست و پاگیر آسیب جدی به این حرفه وارد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که میزان تعامل انجمن داروسازان گیلان با سایر انجمن ها و ارگان های نظام دارویی تا چه اندازه است بیان داشت: عملکرد یک مجموعه صنفی رابطه مستقیم با میزان تعامل مسئولان صنف با سازمان های دولتی و غیر دولتی دارد و یک سازمان صنفی هوشمند باید با اتخاذ راهکارهای اجتماعی، سیاسی متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه در راه تحقق اهداف صنفی خود گام بردارد.

رئیس مجمع انجمن های داروسازی کشور ادامه داد: در شرایط امروزی دستیابی به خواسته های معقول و منطقی در سایه هماهنگی انجمن ها در سطح کشور حاصل می گردد.

وی خاطر نشان ساخت: اقدام جمعی در سراسر کشور تائید بیشتری درخواسته ها داشته و مسئولان را وادار به اجرای آن می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha