جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 68017

دندان های سالم نه تنها به شما اعتماد بنفس می دهد بلکه شما را زیباتر و جوان تر هم نشان می دهد و می تواند یک تغییر بزرگ در ظاهرتان ایجاد کند.

دندان هایتان را به آسانی در منزل سفید کنید!
سلامت نیوز : دندان های سالم نه تنها به شما اعتماد بنفس می دهد بلکه شما را زیباتر و جوان تر هم نشان می دهد و می تواند یک تغییر بزرگ در ظاهرتان ایجاد کند.با رژیم غذایی و افزایش سن،مینای دندان نازک تر می شود و لایه ی بیرونی شفافیت خود را از دست می دهد و به مرور تیره تر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از البرز ؛ شما باید مقدار مصرف چیزهای شیرین و نوشیدنی های شکردار و هم چنین نوشیدن قهوه و چای را محدود کنید.حذف کردن این نوشیدنی ها از عادت غذایی شما کار آسانی نیست،اما شما می توانید اثر آن ها را بر روی دندان هایتان از بین ببرید.شما می توانید هنگام آشامیدن از نی استفاده کنید.نی تماس نوشیدنی ها را با دندان کاهش می دهد.

با استفاده از روش های زیر در منزل،هرکسی می تواند بدون دردسر دندان های سفیدتری داشته باشد

اغلب ما نمی دانیم که نمک برای سفید کردن و درخشان کردن دندان مفید است.اثر این کار خیلی فوری قابل رویت نیست اما آسان ترین کاری است که می توانید انجام دهید.مسواکتان را مرطوب کنید و سپس اندکی نمک بر روی آن بپاشید و سپس دندان هایتان را طبق روال عادی بشویید.

نکته ی اساسی،مسواک زدن صحیح دندان ها است.از خمیر دندان سفیدکننده ای که یک ماده ی چسبنده ی ملایم به نام سیلیکا دارد استفاده کنید.و با اصولی شستن دندان هایتان می توانید از ماندن اثر غذا و نوشیدنی بر روی دندان هایتان جلوگیری کنید.

رژیم غذایی شما نقش بسزایی را در سلامت دندان هایتان ایفا می کند.مواد غذایی ترد مثل هویج،سیب و کرفس از ایجاد توده ها و پلاک دندان جلوگیری می کند.

عامل سفیدکننده ی اسید مالئیک در موز و توت فرنگی موجود است.برای داشتن دندان های سفیدتر به مدت دو هفته توت فرنگی تازه بخورید و هم چنین به این منظور، می توانید پوست موز را نیز به دندان هایتان بمالید.

کشیدن سیگار برای دندان ها بسیار مضر است،تنباکو باعث می شود که مواد به عمق مینای دندان نفوذ کند.با سیگار کشیدن طولانی عمق این نفوذ نیز بیشتر می شود.

جوش شیرین هم یکی دیگر از ترکیبات قوی برای سفید کردن دندان است.هم چنین روش بی ضرری نیز می باشد چرا که اسیدی خنثی است که باقیمانده ی غذاها را از بین می برد و مینای دندان را ترمیم می کند.معمولا،خمیر دندان های سفید کننده شامل جوش شیرین هستند.اگر در حال حاضر به آن ها دسترسی ندارید می توانید خودتان مقداری از جوش شیرین را بر روی خمیر دندان خود ریخته و سپس دندان هایتان را بشویید.

چسب های سفید کننده ی دندان بسیار نازک هستند و با یک ژل سفید کننده بر پایه ی پراکساید پوشانیده شده اند.استفاده از این چسب ها بسیار ساده و آسان است و اثربخشی آن بعد چند روز مشخص می شود.

علاوه بر این ها استفاده از از روش های دیگری هم چون استفاده از دهانشویه،نخ دندان و جویدن آدامس های سفیدکننده ی دندان نیز توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha