جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ناخشنود سپری کردن دوران کودکی می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در بزرگسالی رابطه داشته باشد.

کودکی تلخ و قلب بیمار در بزرگسالی
سلامت نیوز : نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ناخشنود سپری کردن دوران کودکی می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در بزرگسالی رابطه داشته باشد. بر اساس نتایج این تحقیق، رفتارهای هیجانی در ایام کودکی می‌تواند با افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی در میانسالی، به ویژه در زنان، مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ در برابر، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی نزد میانسالانی که در دوران کودکی تمرکز و توجه بیشتری بر دروس مدرسه داشته اند، کمتر گزارش شده است. با این حال، پژوهشگران آمریکایی می‌گویند که برای بررسی دقیق‌تر چگونگی این ارتباط تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد.

در این پژوهش 377 بزرگسال از دوران کودکی تحت نظر پژوهشگران قرار گرفتند. آنها هنگامی که تنها 7 سال سن داشتند در یک سری تست‌های بدنی - روانی شرکت جستند تا محققان با ثبت نتایج این آزمایش‌ها بتوانند روند سلامت جسمی و روانی آنها در بزرگسالی را بررسی کنند. نتایج آزمون‌ها پس از اینکه این افراد به 40 سالگی رسیدند و دوباره در تست‌های پزشکی و روانشناختی شرکت کردند، با یکدیگر مقایسه شد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که سطوح بالایی از مواجهه با اضطراب و استرس در سن هفت سالگی موجب افزایش 31 درصدی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی در زنان میانسال شرکت کننده شده بود.در میان شرکت کنندگان 40 ساله که در این پژوهش شرکت کرده بودند، میزان مواجهه با استرس و اضطراب در کودکی باعث شده بود که حالا شانس آنها برای ابتلا به سکته قلبی در 10 سال آینده در میان زنان از 3 و دو دهم درصد به 4 و دو دهم و در میان مردان از 7 و سه دهم به 8 و نیم درصد افزایش بیابد.‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha