جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد کودکان مبتلا به بیش‌فعالی پرخاشگر، ناسازگار و بی توجه به حرف و توصیه اطرافیان هستند.

کودک بیش فعال‌تان را دریابید
سلامت نیوز : کودکان بدقلق و پرخاشگر امروز، بیش فعال‌های کوچکی هستند که شاید اگر زودتر به دادشان نرسید تمام زندگی‌شان زیر سایه این اختلال از بین برود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد کودکان مبتلا به بیش‌فعالی پرخاشگر، ناسازگار و بی توجه به حرف و توصیه اطرافیان هستند و رفتارهای ناگهانی و بی فکر و عمل دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ مشکل این بچه‌ها تحت تاثیر متغیرهای محیطی و ژنتیکی رخ داده است و نظریاتی که وجود دارد، ‌آسیب مغزی، عوامل عصبی شیمیایی و عوامل روانی را در بروز بیش‌فعالی تأیید می‌کند. این کودکان در دوران شیرخوارگی به نور، ‌صدا و حرارت حساس هستند و ‌در سنین مدرسه به جز شیطنت و شلوغ کاری و بی توجهی به قوانین مدرسه، رفتارهای تحریک پذیری و بی ثباتی هیجانی هم از خود نشان می‌دهند.

آنها حواس پرتند و نوسان توجه دارند که باعث می‌شود با وجود هوش زیاد یادگیری شان کند و ذخیره‌سازی اطلاعات شان با مشکل مواجه شود. آنها هر کاری را با اشتیاق شروع می‌کنند اما نیمه کاره می‌گذارند. ‏

بازماندن از توجه کافی به جزئیات، گوش نکردن هنگام صحبت بقیه، اشکال در توجه در تکلیف، ‌اشکال در سازمان‌دهی تکالیف، ‌شلوغ کاری و پر سر و صدا بودن، پرحرفی، ‌جواب دادن قبل از پایان سوال، ‌ناتوانی در انتظار کشیدن برای نوبت، ‌قطع حرف دیگران و مداخله در آن از دیگر مشخصه‌های کودک بیش فعال است.‏برای درمان این کودکان نه با خشم و عصبانیت و دعوا وارد میدان شوید، نه با تنبیه و سرزنش.

بهترین درمان کودکان بیش فعال دارو درمانی است و روانپزشک به فرزند شما داروهایی خواهد داد که تمرکز او را زیاد کرده و شکل پذیری رفتارش را بیشتر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha