سلامت نیوز : تا 2هفته پیش روند برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشكی كشور هیچ حاشیه ای نداشت اما به یكباره با اظهار نظر جنجالی محمود احمدی‌نژاد همه توجهات به سمت انتخاباتی كشانده شد كه در دوره های گذشته كمترین حاشیه را داشته است. به گزارش تهران امروز، دیروز استقبال گسترده جامعه پزشكی از انتخابات نظام پزشكی در حالی انجام شد كه احمدی نژاد چند روز پیش اعلام كرده بود با روند رد صلاحیت های صورت گرفته، انتخابات نظام پزشكی از نظر او باطل است. اظهار نظری كه تا دیروز هم واكنش های تندی از سوی اهالی جامعه پزشكی به همراه داشت. «دکتر علیرضا مرندی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ساعات نخستین برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشكی در واكنش به صحبت های رئیس دولت اعلام كرد:«اگر احمدی نژاد حکم رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی را تایید نکند، صبر می‌کنیم تا رئیس جمهور بعدی بیاید. »

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ مرندی می‌گوید:« به نظر می رسد شاید آقای رئیس جمهور قانون را مطالعه نکرده اند اگر مطالعه کرده باشند کاری خلاف روال قانونی انجام نشده و قانون اختیاراتی به هیات نظارت داده و آنها هم طبق اطلاعاتی که به دست آورده عمل کرده اند.» واكنش‌ها به همین جا ختم نشد و دکتر سید موید علویان معاون وزیر بهداشت دولت نهم در واكنشی دیگر اعلام كرد كه انتخاب رئیس نظام پزشکی باید به امضای رئیس جمهور برسد. همین مسئله كافی بود تا گروه های دیگری هم وارد ماجرا شوند. دکتر سید حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تاكید كرد كه مجلس در صورت بروز مشکل در انتخابات نظام پزشکی ورود خواهد کرد.

دکتر مراد هاشم‌زهی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی هم آب پاكی را روی دست همگان ریخت واعلام كرد كه اعلام ابطال انتخابات نظام پزشکی تکرار برخی اظهارات در سال 88 است.به گفتة او انتخاباتی که بخواهد از قبل اعلام شود که باطل است همان حرفی است که در انتخابات 88 گفتند و بنده بعید می دانم که چنین مسائلی از سوی مسئولین عالی‌رتبه در خصوص انتخابات نظام پزشکی صورت بگیرد.همچنین او می‌گوید:« کارها طبق روال پیش می رود اما اگر قرار باشد حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی به امضای رئیس جمهور نرسد مجلس شورای اسلامی وجود دارد و مشکل ایجاد شده در آنجا حل و فصل می شود.» به اعتقاد رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، بروز چنین مسائل و مشکلاتی، تجربه ای می شود برای قوانینی که در اجرا دچار مشکل هستند.

همچنین به گفتة هاشم‌زهی اگر فرض بگیریم که رئیس جمهور حکم رئیس جدید را امضا نکند مجلس می‌تواند با ارائه طرح دو فوریت یا راهکاری بر‌حسب ضرورت از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند. هیچ وقت این مسائل که روال قانونی خودش را دارد به بن بست نمی رسد. اما به رغم حاشیه‌های سیاسی كه انتخابات سال 91 نظام پزشكی داشت، گزارش‌های رسانه‌های مختلف خبر از استقبال جامعه دست اندركار نظام سلامت دادند. همچنین به گفتة هاشم‌زهی، نتیجه انتخابات امروز(شنبه) اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha