سلامت نیوز : دکتر ˈمجتبی خیام نکوییˈ درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح کلان تولید داروهای وارداتی 15 میلیارد تومان بود، که تاکنون بسیار بیشتر ازاین مقدار به این طرح کلان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های صورت گرفته و براساس جلسه ای که در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شدف هیچ محدودیت اعتباری برای اجرای طرح های کلان در حوزه تولید داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: در مجموع در حوزه تولید داروهای وارداتی با بیش از 20 شرکت قرارداد منعقد شده و در حوزه تجهیزات نیز وضعیت مشابه است.

به گفته ی خیام نکویی در سال جاری با وجود محدودیت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بیشترین اعتبارات برای تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح های کلان اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 20 قلم داروی وارداتی توسط شرکت دانش بنیان بخش خصوصی با برنامه ریزی انجام شده ازسوی این معاونت و دریافت حمایت و تسهیلات و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولید و وارد عرصه زندگی مردم شده است.

خیام نکویی اظهار داشت: با حمایت از تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور تسهیلاتی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفته و این طرح ادامه دارد. لذا در نظر داریم طرح را به تامین تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی تعمیم دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha