سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6806

پژوهشكده سل و بیماری‌های ریوی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی صبح امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در محل بیمارستان تخصصی مسیح دانشوری تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر علی اكبر ولایتی، رییس پژوهشكده سل و بیماری‌های ریوی در آیین افتتاح پژوهشكده اظهار داشت: این پژوهشكده در سه موضوع آموزش، تولید علم و درمان فعالیت می‌كند و نكته مهم این است كه در سایه تولید علم و پژوهش است كه می‌توان به عنوان یك مركز معتبر در جهان و خصوصا در جهان اسلام ارائه خدمات كرد.


دكتر مسجدی، قائم مقام پژوهشكده سل و بیماری‌های ریوی نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: مایه افتخار است كه این مركز در سه بخش اصلی درمان، آموزش و تولید علم به عنوان سه نمونه علمی كشور برگزیده شده است و امروز با فعالیت چندین ساله مراكز پنج گانه تحقیقاتی مشتمل بر مركز تحقیقات كنترل و پیشگیری دخانیات، مركز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی،‌مركز تحقیقات مایكروباكتریولوژی،‌مركز تحقیقات بیماری‌های نای و مركز تحقیقات پیوند ریه، پژوهشكده سل و بیماری‌های ریوی، مجوز تاسیس گرفته است.


وی افزود: آزمایشگاه سل پژوهشكده یكی از معتبرترین مراكز آزمایشگاهی و آزمایشگاه مرجع كشور است و در آینده‌ای نزدیك به عنوان هشت آزمایشگاه فرامنطقه‌یی دنیا معرفی خواهد شد.


وی تاكید كرد: این موفقیت‌ها نشان از همت و توان محققین و متخصصان ماست كه توانستند با تلاش خستگی ناپذیر خود به این اهداف دست پیدا كنند.


مسجدی ادامه داد: تعامل با بانك اسلامی موجب شده است كه تنها در سال جاری 14 كارگاه علمی در زمینه بیماری‌های ریه و سل در 14 كشور اسلامی برگزار شود و بخش اعظمی از خدمات این مركز نیز به بیماران كشورهای محرومی همچون عراق و افغانستان اختصاص داده شده است.


وی افزود: در بخش پیوند ریه كه به عنوان یكی از مهمترین و دشوارترین جراحی‌های شناخته شده دنیا است، توانسته‌ایم فعالیت‌های خوبی را انجام بدهیم و در مراقبت‌های پس از عمل جزو معدود مراكز منطقه‌یی و آسیایی هستیم كه می‌توانیم این كار را انجام دهیم.


مسجدی همكاری با اتحادیه اروپا و انجمن ریه اروپا را از فعالیت‌های مهم این مركز دانست.


به گزارش ایسنا در ادامه مراسم، دكتر زالی، رییس بیمارستان علوم پزشكی شهید بهشتی نیز این مركز را مایه مباهات جامعه علمی كشور دانست و اظهار داشت: در كمتر از دو ماه توانسته‌ایم دومین پژوهشكده معتبر را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشكی در بیمارستان شهید دانشوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاسیس كنیم.


گفتنی است، پژوهشكده سل و بیماری‌های ریوی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در محل بیمارستان تخصصی مسیح دانشوری واقع در دارآباد تهران در پنج بخش اصلی مركز تحقیقات كنترل و پیشگیری دخانیات، مركز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی،‌ مركز تحقیقات مایكوباكتریولوژی، مركز تحقیقات بیماری‌های نای و مركز تحقیقات پیوند ریه از امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی رسما آغاز به كار كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha