شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 68064

سلامت نیوز :ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران در حالی در محل پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است که حتی تا صبح امروز شک و تردیدهای زیادی در بین اعضای جامعه پزشکی در مورد برگزاری یا عدم برگزاری آن وجود داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ *علت تردید جامعه پزشکی در برگزاری این انتخابات نامه رئیس جمهوری و درخواست رئیس قوه مجریه برای تجدید نظر درباره بررسی صلاحیتهای نامزدهای این انتخابات بود.

*انتخابات نظام پزشکی در بخشهای مختلف و صندوقهای جداگانه برای گروههای پزشکی، مامایی، داروسازان، گروههای پروانه دار و علوم آزمایشگاهی‌ها برگزار می‌شود.

*سالن اصلی انتخابات مربوط به گروه پزشکان است که بیشترین تعداد شرکت کنندگان این انتخابات را در تهران داشتند و به نظر می‌رسد مشارکت گروه پزشکی در انتخابات این دوره بیش از دوره‌های گذشته باشد.

*از ساعت 8 صبح که انتخابات آغاز شد حجم زیادی از خودروهای لوکس پزشکانی که برای شرکت در این انتخابات به محل برگزاری انتخابات می‌آمدند باعث ترافیک شد به طوری که پارکینگ بزرگ سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران پر شده بود و پیدا کردن جای پارک به یک مسئله مهم تبدیل شده بود.

* سالن‌هایی محل برگزاری انتخابات گروههای پروانه دار، علوم آزمایشگاهی، داروسازان و ماماها خیلی شلوغ نبود و بیشترین ازدحام در سالن انتخابات گروه پزشکی به چشم می‌خورد به نحوی که در برخی ساعات رفت و آمد در سالن رأی گیری به کندی و سختی همراه بود و جمعیت زیادی نیز در بیرون سالن مشغول صحبت بودند.

* خوش و بش و دیده بوسی پزشکان در اطراف محل برگزاری انتخابات نیز از نکات دیدنی و جالب این انتخابات بود که بر شور و نشاط آن می‌افزود.

*شایعات زیادی در بین شرکت کنندگان و حاضران در مورد افراد برنده این انتخابات و لیستهای مختلف شنیده می‌شد و برخی اسامی به عنوان برندگان قطعی این انتخابات در بین حضار مرتباً تکرار می‌شد. 

* حضور فارغ التخصیلان جوان و پزشکان و پیراپزشکان جوان در کنار سالخوردگان و پیشکسوتان این حرفه نیز از نکات جالب و دیدنی این انتخابات بود که به گفته بسیاری از حاضران در سالهای گذشته به این شکل سابقه نداشته است.

* حضور مسئولان و چهره‌های شاخص نظام سلامت مانند مرضیه وحید دستجردی، وزیر سابق بهداشت، ناصر سیم فروش، رکورددار پیوند کلیه، محمود طباطبایی، جراح مغز و اعصاب، حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت، موید علویان، معاون سابق سلامت وزارت بهداشت، علیرضا مرندی و ایرج فاضل وزیر سابق بهداشت بر شور و حال این انتخابات بیشتر می‌افزود.

*حسن امامی رضوی،رئیس ستاد اجرایی این انتخابات نیز در بین خبرنگاران حاضر شد و به پرسشهای آنان پاسخ گفت. وی گفت: این انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شد و بررسی صلاحیتها نیز طبق قانون و به درستی انجام شده است و اگر در آینده خدشه و شائبه‌ای در مورد این انتخابات به وجود آید روند قانونی رسیدگی به آن نیز وجود دارد و حتی مجلس می‌تواند در این مورد وارد عمل شود.

*علیرضا مرندی،‌وزیر اسبق بهداشت و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز در حین برگزاری این انتخابات در بین خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این پرسش که اگر آقای احمدی نژاد به علت مخالفت با روند برگزاری این انتخابات حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی را امضا نکند، چه خواهد شد، گفت: هیچ کار خلاف قانونی در مسیر این انتخابات صورت نگرفته و اگر آقای احمدی نژاد حکم رئیس کل جدید را امضا نکند، صبر می‌کنیم تا رئیس جمهور بعدی بیاید و امضا کند.

*مرضیه وحید دستجردی نیز که به همراه باقر لاریجانی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شرکت در این انتخابات حاضر شده بود چندان به مصاحبه با خبرنگاران تمایلی نشان داد و فقط گفت: برای انجام وظیفه در این انتخابات شرکت کرده‌ام.

* از حاشیه‌های دیگر این همایش این بود که محمد حسن طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز برای شرکت در این انتخابات حضور نیافته است که شایعات زیادی را به دنبال داشت.

*احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت که یکی از کاندیداهای انتخابات در بخش داروسازان است، نیز در جلوی در ورودی سالن انتخابات داروسازان ایستاده بود و با رأی دهندگان خوش و بش می‌کرد اما هنگامی که با درخواست خبرنگاران برای مصاحبه درباره مسائل دارویی کشور مواجه شد طبق معمول از مصاحبه خودداری کرد و گفت: امروز روز انتخابات است اگر ما صحبت کنیم تبلیغات حساب می‌شود.

* انتخابات نظام پزشکی تا ساعت 17 امروز (جمعه 4 اسفند) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha