سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: سازمان امداد و نجات هلال احمر برای امداد رسانی به موقع و جست‌وجوی مفقودین هنگام زلزله، آوار و ریزش بهمن از سگ‌های زنده یاب بهره می‌گیرد.

وی افزود: اکنون 64 قلاده سگ زنده یاب در مجموعه امداد و نجات هلال احمر کل کشور و در هر استان به تفکیک 2 قلاده سگ برای موارد اضطراری وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تربیت و پرورش سگ‌های زنده یاب گفت: این سگ‌ها از نوع دوبرمن است که از 2 تا 4 ماهگی به مدت 2 سال تحت آموزش خاص قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: 14 نوع تست هوش و عاطفی از این سگ‌ها گرفته می‌شود که سگ‌های وحشی و آنهایی که ضریب هوشی پایینی دارند از گردونه حذف می‌شوند.

مظفر در ادامه از برگزاری دوره آموزشی «آنست» برای نگهداری سگ‌های تخصص به امدادگران در تهران خبر داد و گفت: در این دوره آموزش زنده یابی برای سگ‌های امدادی در آوارهای خشتی و گلی، ساختمان و آپارتمان و محبوسین برف و بهمن داده می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای نخستین بار امدادگران علاوه بر آموزش کار با سگ‌های زنده یاب نحوه کار با دستگاه‌های الکترونیکی زنده یاب را هم فرا می‌گیرند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

دوره آموزش تخصصی امدادی سگ‌های زنده یاب از 29 بهمن تا سوم اسفند در سازمان امداد و نجات هلال احمر در تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha