سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود:  خوشبختانه انتخابات نظام پزشکی در کمال صحت و امنیت در سراسر کشور در حال برگزاری است و با مشارکت بالای جامعه پزشکی از صبح امروز در سراسر کشور مواجه هستیم.

وی گفت: در حوزه انتخابیه تهران هنوز صندوقهای اخذ رأی شلوغ است و اگر همچنان صفهای رأی شلوغ بماند احتمال تمدید زمان انتخابات وجود دارد و برآورد فعلی این است که مشارکت در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی به خصوص در تهران به مراتب از دوره قبل بیشتر است.

هاشم زهی درباره شائبه‌هایی که برخی افراد درباره ابطال این انتخابات به علت موضع‌گیری رئیس جمهوری در زمینه رد صلاحیتها داشته نیز گفت:‌ در نظام مقدس جمهوری اسلامی که صاحب آن امام زمان(عج) است اصلاً بحث ابطال انتخابات نباید از زمان کسی بیان شود، قطعاً صحبتهای آقای احمدی نژاد درباره بازنگری صلاحیتها هم در باطنش به دنبال ابطال انتخابات نیست.

وی گفت: هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی متشکل از نمایندگانی از دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه است و بر اساس قانون اساسی و مقررات قانونی برگزاری انتخابات نظام پزشکی وبر مبنای حق و عدالت عمل کرده است و اگر دغدغه رئیس جمهوری اجرای قانون اساسی است، این مسئله مورد تأکید هیئت برگزاری و هیئت نظارت بر این انتخابات نیز بوده و هست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد:‌ این هیئت تحت تأثیر و توصیه و سفارش هیچ کس عمل نکرده است و با استقلال کامل بر اساس عدالت و قانون عمل کرده است.

وی گفت: شائبه افکنی در مورد انتخابات نظام پزشکی شایسته هیچ مقام مسئول و غیر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و رئیس جمهوری نیز که در این زمینه سخنانی گرفته است باید توبه کند و گرنه در مسیر خوشحال کردن دشمنان گام برداشته است.

هاشم زهی ادامه داد:‌ در مورد این شائبه نیز که ممکن است رئیس جمهوری در آینده حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی را امضا نکند نیز به نظرم این احتمال با توجه به روند آرامشی که در کشور دنبال می‌شود بسیار ضعیف است و اگر هم چنین شود مجلس و قوه قانونگذاری کشور راه حل قانونی برای رفع این مشکل پیدا خواهد کرد و مشکل بزرگ و غیر قابل حلی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha