سلامت نیوز : بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با فارس افزود: در همه رشته‌ها وضعیت پذیرش یکسان نیست چرا که در برخی رشته‌ها ظرفیت‌ مناسبی داریم.

وی ادامه داد: اما در کشور با توجه به این ظرفیت مناسب گاهی نیازمان کم است، به عنوان مثال متخصص رشته اطفال در حال حاضر بسیار زیاد است در حالیکه برخی رشته‌های دیگر ظرفیت کمی دارند.

دبیر شورای آموزش پزشکی - تخصصی وزارت بهداشت همچنین گفت: برخی رشته‌های تخصصی به دلیل ظرفیت بالا جای پزشکی عمومی را گرفته است و آنقدر تعدادشان زیاد است که نمی‌توانیم اشتغال را برایشان ایجاد کنیم.

عین‌‌اللهی گفت: این در حالی است که در برخی رشته‌ها کمبود داریم و کار تحقیقاتی با توجه به نیاز کشور در حال انجام است تا شرایط و ارزیابی مناسبی از وضعیت موجود را بدست آوریم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از انجام این تحقیق و نتایج حاصل از آن مشخص می‌شود که در چه رشته‌هایی نیاز به تغییرات وجود دارد.

وی افزود: تعیین ظرفیت رشته‌های تخصصی در سال جاری همانند برنامه‌ریزی‌های گذشته است و ظرفیت‌ها در دفترچه آزمون به همان شکل موجود است اما پس از انجام کار مطالعاتی جدید ظرفیت‌ها تغییر می‌کند.

وی که به تازگی با حفظ سمت به عنوان معاون آموزشی وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی انتخاب شده است بر امنیت برگزاری آزمون‌ها، ارتقای کیفی آنها، توزیع عدالت آموزشی، ارتقای معیشتی دستیاران و تسهیل قوانین آموزشی تأکید کرد و گفت: گسترش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی از اولویت‌های دبیرخانه تخصصی تا عدالت آموزشی در تمام استان‌ها و مناطق دور دست اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha