سلامت نیوز : دکتر کاظم ندافی، رئیس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  قضیه قلیان طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرای آن در اماکن عمومی ممنوع است که طبق این قانون وزارت بهداشت در نامه ای از همه معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست تشدید نظارت ها را کرده و با اماکنی که به صورت غیرقانونی به عرضه قلیان می پردازند برخورد کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت تنها نمی تواند به جنگ با ممنوعیت عرضه قلیان برود بنابراین نیاز به همکاری دیگر سازمان ها برای اجرای موفقیت آمیز این قانون دارد.

ندافی ادامه داد: متاسفانه عرضه قلیان به این صورت باعث شده که در آمار جدیدی که از سراسر کشور گزارش می شود آمار تعداد افرادی که قلیان مصرف می کنند افزایش یابد و این امر زنگ خطری برای شیوع بیماری های مختلف در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت ممنوعیت عرضه قلیان را پیگیری می کند عنوان کرد: طبق قانون هیچ مكان عمومی حق عرضه دخانیات همچون قلیان را ندارد و با مراکزی که اصلاً پروانه کسب ندارند و یا پروانه کسب غیر مرتبط دارند و به عرضه قلیان می پردازند برخورد می شود.

رئیس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر این که تنها سودآوری دلیل عرضه قلیان است خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم به صورت ضربتی تاریخی را اعلام کنیم که دیگر در هیچ مکانی قلیان عرضه نشود بنابراین باید دیگر ارگان ها در این زمینه ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha