سلامت نیوز : رای‌دهندگان درباره ملاك خود برای انتخاب نامزدها به اعتماد چه گفتند ؟

 دكتر غلامرضا شاه حسینی

ملاك انتخاب افراد برای من در وهله اول تعامل با نهادهای قانونی و حاكمیتی است و اگر فرد منتخب نتواند تعامل داشته باشد حضورش در نظام پزشكی بی‌فایده است. سوابق اجرایی نامزدها و صداقت رفتار و ایده‌ها و خلاقیت در وهله دوم اهمیت قرار دارد. باید افراد متعادلی باشند و تندروی ممنوع. شرایط روز مملكت را درك كنند و به مشكلات مردم اهمیت بدهند و برای حل مشكلات وقت بگذارند. با چنین ویژگی‌هایی فرقی نمی‌كند كه متعلق به كدام جناح فكری باشند زیرا همه فرزندان انقلاب اسلامی هستند و قصدشان خدمت است.

 عضو هیات اجرایی برگزاری انتخابات ششم نظام پزشكی تهران

دكتر جعفر میرفخرایی

من برگزاری این انتخابات را دموكراتیك می‌بینم زیرا جامعه پزشكی در حال انتخاب اصلح است. هر چند كه تعداد جوانانی كه در انتخابات شركت كرده‌اند هم قابل توجه است اما به دلیل آنكه فاقد سوابق اجرایی موثر هستند شاید در عمل قادر به حل مشكلات جامعه پزشكی و مردم نباشند و به نظر من بهتر است كه همچنان سازمان را به دست افراد با سابقه بسپاریم. البته روند رد صلاحیت‌ها را مناسب نمی‌بینم.

دبیر انجمن فرآورده‌های گیاهان دارویی

دكتر بابك قرایی‌مقدم

با وجود آنكه تعداد زیادی از اعضای جامعه پزشكی به دلایلی رد صلاحیت شدند اما نكته مثبت این انتخابات را در این می‌بینم كه شخصیت‌های صنفی‌تر باقی مانده‌اند و بعد سیاسی انتخابات كمرنگ شده است البته معتقدم كه نفرات اول و دوم سازمان نظام پزشكی باید چهره‌های سیاسی باشند زیرا باید با بخش‌های مختلف دولت كار كنند اما تاكید دارم كه اعضای سازمان باید افرادی باشند كه از دل صنف بیرون بیایند زیرا ما درباره نقش‌های اداری صحبت می‌كنیم. متاسفانه بعد از زمانی كه آقای دكتر فاضل و دكتر نوبخت از سازمان نظام پزشكی رفتند، جایگاه صنفی این سازمان تضعیف شد. امیدوارم در این دوره از فعالیت سازمان باز هم شاهد تكرار همان بدنه علمی، صنفی و سیاسی باشیم. اما نكته مثبت دیگری كه من در انتخابات ششم شاهد آن بودم حضور استادانی همچون مسلم بهادری پای صندوق رای بود. او نماد پزشكی كشور است و هنوز در میان پزشكان كشور با هر سلیقه سیاسی و صنفی، از احترام خاصی برخوردار است.

جراح مغز و اعصاب

من در این انتخابات شركت كردم زیرا حضور را وظیفه خود می‌دانستم و باید شركت می‌كردم. هر چند كه انتخاب محدودی داشتم زیرا از بین افرادی كه می‌شناختم یا برخی توصیه‌ها دست به انتخاب زدم اما نمی‌خواستم بی‌تفاوت باشم هر چند كه جای بسیاری از چهره‌های شاخص خالی است و معتقدم شاید نباید در جایگاهی كه قرار داشتند دست به تندروی می‌زدند.

پاتولوژیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha