سلامت نیوز :دکتر ˈعلیرضا مصداقی نیاˈ افزود: با توجه به تغییراتی که در برنامه پزشک خانواده اعمال شده است و همچنین اعتبارات سال 92 امیدواریم برنامه با دقت و قاطعیت بیشتری اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی درباره تغییرات برنامه پزشک خانواده گفت: با توجه به وضعیت هر استان تغییرات جزیی در جهت همسان سازی برنامه با شرایط استان ها صورت می گیرد.

معاون وزارت بهداشت اضافه کرد: پیش از این، برنامه پزشک خانواده برای کل کشور به صورت یکسان تنظیم شده بود ولی در برنامه جدید، شرایط بومی و محلی استان ها نیز در جهت اجرای بهتر آن دخالت داده می شود ولی ساختار و چهارچوب کل برنامه پزشک خانواده تغییری نکرده است و همان برنامه قبلی است.

عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده و به تدریج در همه استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha