سلامت نیوز : ˈظاهر رستمیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تنها دغدغه این سازمان را تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر و با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان نظام اسلامی علیه کشورمان و سلامت بیماران نیازمند دریافت خدمات دارویی، این سازمان به تجارت و سود اندوزی سازمانی نمی اندیشد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تأمین به موقع داروهای مورد نیاز مردم از تعلل سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه های هلال احمر و طولانی شدن زمان انتقال ارز مورد نیاز برای خرید داروهای خارجی انتقاد کرد و اظهار امیدواری کرد این مشکلات درآینده ای نزدیک برطرف شود.

رستمی اعلام کرد، تأمین داروهای حیاتی و کمیاب از منابع معتبر خارجی و توزیع به موقع آنها برای درمان بیماران و افراد کم برخوردار و توسعه مراکز توزیع دارو در سراسر کشور از جمله برنامه های مهم این سازمان است.

وی اضافه کرد: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر باید به جایگاه واقعی خود در نظام سلامت دست یافته و محور اصلی فعالیت ها در این سازمان، ارائه خدمات مناسب دارویی به دردمندان و کاهش دغدغه های دارویی مردم و مسئولان باشد.

رستمی افزود: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال با دارا بودن شرکت های تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها یک)، داروسازی سها، کشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی (سها جیسا)، بازرگانی سها کیش و شرکت پخش سها هلال، نقش حیاتی و کلیدی در تهیه، تولید و توزیع داروهای شیمیایی،گیاهی، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی درکشور دارد.

رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر افزود: این سازمان نقش مؤثری را در تأمین و توزیع داروهای حساس، کمیاب و داروهای یارانه ای از طریق داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور داشته است.

وی گفت: فلسفه وجودی این سازمان وابسته به جمعیت هلال احمر تسکین آلام بیماران دردمند و گرفتار ناشی از بیماریهای سرطان، پیوند کلیه و کبد، ام اس، دیابت و نظایر آن است.

رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت های این سازمان مشتمل بر تهیه، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha