سلامت نیوز :  دکتر ˈمحمد اسماعیل اکبری ˈ روز چهارشنبه درمراسم گشایش هشتمین کنگره بین المللی سرطان سینه افزود : براساس مطالعات انجام شده عواملی چون مسایل روانی و خلقی زنان نیز در ابتلا به سرطان سینه موثر است و در صورت ابتلای فرد به سرطان در بدتر شدن بیماری دخالت دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی خاطرنشان کرد : نتایج بررسی ها نشان می دهد که 62 درصد از زنانی که سرطان سینه دارند به دلیل کمبود ویتامین D به این بیماری مبتلا شده اند. همچنین سابقه فامیلی ، مصرف داروهای هورمونی و چاقی از دیگر عوامل موثر برای بروز سرطان سینه در زنان است .

وی افزود : درایران سالانه تحقیقات زیادی در خصوص سرطان سینه صورت می گیرد و حداقل دو مقاله در مجلات بین المللی به چاپ می رسد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران گفت : در حال حاضر در ایران غربالگری برای بیماری سرطان سینه به معنای واقعی اجرا نمی شود در حالی که غربالگری زنان به عنوان یکی از مهمترین برنامه های حوزه سلامت است که باید برای آن برنامه ریزی کرد .

رییس هشتمین کنگره بین المللی سرطان سینه گفت : 500 مقاله برای ارایه در این کنگره به دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها 400 مقاله به صورت سخنرانی علمی و پوستر به مخاطبان ارایه خواهد شد .

وی افزود : جراحی زنده مامو پلاستی از دیگر برنامه های این کنگره است که امسال در بیمارستان خاتم الانبیا تهران انجام می شود و همچنین کارگاه رادیوتراپی حین عمل جراحی با حضور یک استاد آمریکایی برگزار می شود .

اکبری خاطرنشان کرد : در این کنگره چگونگی تفسیر MRI سینه و روش های جدید تشخیص و درمان سرطان سینه نیز ارایه می شود .

هشتمین کنگره بین المللی سرطان سینه تا چهارم اسفند ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha