داروخانه‌ها اگر بخواهند داروها را به صورت آزاد در اختیار مردم قرار دهند باید قراردادشان با سازمان بیمه سلامت را فسخ کنند.

شرط سازمان بیمه سلامت برای فروش نقدی دارو در داروخانه‌ها

سلامت نیوز : در حالی که مژدهی آذر ‌ رییس انجمن داروسازان از تاخیر هفت ماهه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها انتقاد و از احتمال محاسبه نقدی نسخه‌ها به علت فشار اقتصادی داروخانه‌ها خبر داده بود، سرپرست سازمان بیمه سلامت در این باره گفت: به محض پرداخت پول به سازمان، بخشی از مطالبات داروخانه‌ها که به تعویق افتاده، در هفته جاری پرداخت می‌شود.

سید عبدالله عمای در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به هفت ماه نمی‌رسد، بلکه این تاخیر در برخی استان‌ها حداکثر به پنج ماه می‌رسد.

وی با بیان اینکه چنین امری طبیعی است، تصریح کرد: داروخانه‌ها اگر بخواهند داروها را به صورت آزاد در اختیار مردم قرار دهند باید قراردادشان با سازمان بیمه سلامت را فسخ کنند.

عمادی علاوه بر اینکه از سازمان‌ها خواست تا شرایط اقتصادی موجود را درک کنند، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود باید همه سازمان‌ها و نهادها به یکدیگر کمک کنند، داروخانه‌ها نیز نباید نگران باشند، چرا که سازمان بیمه سلامت سعی می‌کند پرداخت‌ها را بیشتر کند تا مشکلات برطرف شود.

این در حالیست که هدایت‌الله ادیب‌نیا معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز از پرداخت کلیه مطالبات طرف‌های قرارداد تأمین اجتماعی تا پایان وقت اداری امروز (پنجم اسفند) خبر داد و گفت: با توجه به اعتباری که توسط سازمان تدارک دیده شده است و دستوری که مدیرعامل سازمان صادر و ابلاغ کرده‌اند، کلیه بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، کلیه مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد سراسر کشور که تا آخر بهمن سال جاری اسناد مربوطه را به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده‌اند و این اسناد مورد رسیدگی قرار گرفته، پرداخت می‌شود.

وی افزود: کلیه همکاران می‌توانند به منظور کسب اطلاع از مراتب تسویه حساب و مبالغ واریز شده به دفاتر اسناد پزشکی سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha