سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی استرالیا در آزمایشات اخیر خود داروی جدیدی را معرفی کرده‌اند که ثابت شده در پیشگیری از شیوع انواع نسخه‌های ویروس آنفلوآنزا در نمونه‌های آزمایشگاهی، موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان یک موسسه مطالعاتی و برجسته استرالیایی موسوم به CSIRO در این باره متذکر شدند که حتی نسخه‌های مقاوم ویروس آنفلوآنزا نیز تحت تاثیر داروی جدید قرار می‌گیرند با کمک این دارو شیوع این ویروس‌های مقاوم را نیز می‌توان کنترل کرد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، این دستاورد مهم که شرح آن در مجله «ساینس» منتشر شده حاصل همکاری جهانی بین متخصصان و کارشناسان دانش پزشکی از موسسه تخصصی CSIRO، دانشگاه بیریتیش کلمبیا و دانشگاه بت است.

دکتر «جنی مک کیم – برش کین» از متخصصان شرکت کننده در این مطالعه که اولین داروی آنفلوآنزا موسوم به Relenza را تولید کرده‌اند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که داروی جدید حتی برای مقابله با نسخه‌های بعدی ویروس آنفلوآنزا نیز موثر و کاربردی باشد.

وی توضیح داد:‌ درک دقیق‌تر از این امر که ویروس‌های آنفلوآنزا چگونه در برابر داروها مقاوم می‌شوند به این متخصصان کمک کرده‌ است که داروی موثرتری را برای مقابله با این بیماری تولید کنند.

داروی جدید برای مقابله با این نسخه‌های مقاوم کاربرد دارد. بعلاوه از آنجا که منطقه پیوند دارو با انواع ویروس‌ آنفلوآنزا شناسایی شده است لذا انتظار می‌رود که این دارو برای مبارزه با نسخه‌های مقاوم ویروس آنفلوآنزا در آینده نیز موثر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر میلیون‌ها پرنده و ماکیان در جهان هنوز آلوده به ویروس آنفلوآنزای پرندگان هستند، نگرانی از سازگاری این ویروس و احتمال شیوع مجدد آن در بین انسانها همچنان وجود دارد.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، آنفلوآنزا هر سال تقریبا جان 500 هزار نفر را می‌گیرد. هرچند امید می‌رود که این دارو برای مقابله با نسخه‌های آتی ویروس آنفلوآنزا موثر باشد اما متخصصان می‌گویند حداقل هفت سال طول می‌کشد که محصول جدید در دسترس عموم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha