سلامت نیوز : یک فوق تخصص غدد و بیماری‌های متابولیسم بزرگسالان تاکید کرد: دیابتی‌ها با نظر متخصص طب سنتی گیاه دارویی مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مسعود رحمانیان با تاکید بر اینکه دیابتی‌ها تحت نظر متخصص طب سنتی از گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی استفاده کنند، گفت: از آنجایی که مطالعه‌ای علمی بر روی بسیاری از تمام گیاهان دارویی صورت نگرفته و اثربخشی آن‌ها به اثبات نرسیده است بنابراین توصیه می‌شود این بیماران در درجه اول با نظر و تجویز متخصص طب سنتی از گیاهان دارویی استفاده کنند همچنین به هیچ عنوان داروهای گیاهی را جایگزین داروهای دیابتی خود نکنند.

این فوق تخصص غدد و بیماری‌های متابولیسم خطاب به خانواده توصیه کرد: والدین به فرزندان خود انجام فعالیت‌های ورزشی و نحوه صحیح غذا خوردن را آموزش دهند چرا هم اکنون چاقی و اضافه وزن در کودکان در حال افزایش است که در ‌نهایت می‌تواند زمینه بروز دیابت را در سنین کودکی و بزرگسالی در کودک فراهم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، همچنین بر عدم مصرف غذاهای فست فود، پرهیز از نوشیدن نوشابه‌های گازدار و انرژی زا، عدم مصرف چیپس و مواغذایی چرب و چاق کننده تاکید و خاطرنشان کرد: والدین فرزندانشان را به افزایش مصرف میوه و سبزیجات تشویق کنند. همچنین فرزندن را به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب کنند و ورزش را در برنامه روزانه خود و فرزندانشان بگنجانند.

رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد همچنین توصیه کرد: تمام افراد بالای ۴۵ سال و افراد زیر ۴۵ سال که دارای فاکتورهای خطر دیابت از جمله سابقه دیابت در خانواده، بی‌تحرکی و اضافه وزن هستند ضمن مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون از عوارض دیابت پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha