معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر رویکرد جمع آوری کودکان خیابانی به سمت رویکرد حمایتی گفت :بنا داریم با ارائه خدمات اجتماعی به کودکان خیابانی آسیب های اجتماعی را در کشور کاهش دهیم.

سلامت نیوز : معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به تغییر رویکرد جمع آوری کودکان خیابانی به سمت رویکرد حمایتی به برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت گفت :ما بنا داریم با ارائه خدمات اجتماعی به کودکان خیابانی آسیب های اجتماعی را در کشور کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت دکتر محمد نفریه افزود:آن دسته از کودکانی که دارای پدر و مادری  هستند که در نقش نان آور خانه  مورد سوئ استفاده قرار می گیرند از سوی سازمان بهزیستی حمایت خواهند شد.

وی افزود:برای این دسته از کودکان مراکز گذری ایجاد خواهد شد که ضمن خدمات روانشناسی آنها را آماده خروج از وضعیت فعلی خواهد کرد.
به گفته دکتر نفریه مراکز گذری ارائه خدمات اجتماعی در کلیه شهر های کشور ایجاد خواهد شد که در حال حاضر در 5 استان کشو راز جمله تهران خراسان رضوی همدان اجرا یآزمایشی آن آغاز شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین به دیگر طرح حمایتی این سازمان از کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت:بنا داریم در شهر های فرستنده کودکان خیابانی به تهران نیز پایگاه های اجتماعی دایر کنیم تا با استقرار این پایگاه ها از ورود کودکان خیابانی به شهر های بزرگ جلوگیری شود.

دکتر نفریه افزود:درپایگاههای اجتماعی بر خلاف مراکز گذری خانواده ها مورد حمایت قرار می گیرند به طوری که در نظر است با اعطای وام تحصیلی به خانواده ها از احتمال تبدیل کودکان این خانواده ها به کودک خیابانی جلوگیری شود.

به گفته وی تا کنون 110 پایگاه اجتماعی در کشور ایجاد شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha