سلامت نیوز : رییس شورای عالی نظام پرستاری در واکنش به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با وجود گذشت شش سال از تصویب آن، اظهار کرد: متاسفانه عزم جدی برای اجرای این قانون وجود ندارد و به نظر می‌رسد یکی از علل این امر، عدم نظارت مجلس بر مصوبات خود باشد.

یعقوب جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه طی دو سال اخیر شاهد بحث‌های فراوانی برای اجرای تعرفه‌های پرستاری در کشور بودیم، عنوان کرد: 25 دستور نیز از سوی رییس‌جمهور مبنی بر اجرای این قانون تصویب و به وزارت بهداشت و وزارت تعاون ابلاغ شد، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از علل عدم اجرای این قانون، عدم نظارت مجلس بر مصوبات خود باشد.

رییس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه جامعه پرستاری مواضع خود را در روز 22 اسفند ماه که تحت عنوان "روز پرستار" نامگذاری شده است اعلام خواهد کرد، اظهار کرد: علاوه بر عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان نیروهای بالینی نیز به طور کامل اجرا نشد و همان اجرای ناقص نیز با عدم پرداخت‌های کامل و به موقع همراه بود.

جعفری با بیان اینکه عدم اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری به کمبود نیروهای پرستاری در مراکز درمانی نیز بازمی‌گردد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بروز بی‌انگیزگی در جامعه پرستاری هستیم و بویژه در شهر تهران علی‌رغم اینکه فارغ‌التحصیلان پرستاری تعداد کمی ندارند، اما از فعالیت در مراکز درمانی امتناع می‌ورزند و ترجیح می‌دهند در خانه بمانند یا به کار دیگری مشغول شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود پرستار در کشور به شدت احساس می‌شود، اظهار کرد: اگر مسوولان در این خصوص به صورت جدی وارد عمل نشوند، بی‌انگیزگی پرستاران ما را دچار مشکل خواهد کرد و تبعات آن را در درازمدت خواهیم دید.

رییس شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به اینکه آیا با وجود اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، مشکلات این گروه از نظام سلامت به طور کامل مرتفع خواهد شد، اظهار کرد: اگر این مصوبه مطابق نص صریح قانون اجرا شود، به طور حتم با کفایت دریافتی‌های پرستاران اثرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

جعفری تاکید کرد: اما متاسفانه در حال حاضر عزم جدی برای اجرای این قانون وجود ندارد، اما امید است با تشکیل شورای عالی بیمه سلامت در ماه جاری به مسئله تعرفه پرستاران نیز توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha