سلامت نیوز : رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی ضمن تشریح چگونگی تشکیل مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ششم و تعیین اعضای شورای عالی و رییس کل این سازمان از فرصت دو روزه کاندیداها برای اعلام اعتراض‌های احتمالی خبر داد.

دکتر مراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: کاندیداهای شرکت‌ کننده در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی می‌توانند اعتراض‌های احتمالی خود را به هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها و حتی هیات نظارت مرکزی اعلام کنند. طبق جدول زمانبندی، کاندیداها می‌توانند طی امروز و فردا مراتب اعتراض‌های احتمالی خود را اعلام و هیات‌های نظارت تا پنج روز مباحث را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

وی ادامه داد:‌ اعتبارنامه‌های منتخبان ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی نهایتا تا 27 اسفند ماه تصویب می‌شود. پس از آن نیز مجمع عمومی سازمان باید تشکیل شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی درباره چگونگی تشکیل مجمع عمومی و انتخاب اعضای آن نیز گفت: هر شهرستان بر حسب تعداد رای‌هایی که به صندوق ریخته شده، می‌تواند نماینده به مجمع عمومی معرفی کند؛ به طوری که هر 500 رای معادل یک نماینده خواهد بود. هر شهرستان حداکثر می‌تواند تا هشت نماینده در مجمع عمومی داشته باشد.

هاشم‌زهی با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی 240 تا 250 نماینده خواهد داشت، ادامه داد: مجمع عمومی سازمان 21 روز پس از تشکیل هیات مدیره‌های شهرستان‌ها باید با دعوت رییس کل سازمان نظام پزشکی و همچنین در حضور هیات نظارت بر انتخابات، تشکیل شود.

وی افزود: در ادامه این روند، انتخابات برگزار و هیات رییسه دائمی مجمع انتخاب می‌شود. اولین دستور کار هیات رییسه نیز تعیین رییس کل و همچنین اعضای شورای عالی سازمان است. پس از آن رییس کل سازمان برای صدور حکم به رییس‌جمهور معرفی می‌شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: تمام این مراحل با نظارت هیات نظارت مرکزی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha