سلامت نیوز : محققان ایالت اوهایو گفتند: احساسات ممکن است سطح هومون استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد.

لیزا جارمکا نویسنده این تحقیقات گفت: در این مطالعه زوج‌های ازدواج کرده‌ای که اغلب در روابط خود اضطراب داشتند، افرادی که واقعا زندگی خود را دوست داشتند، سطوح بالاتری از هورمون کورتیزول استرس و سطوح پایین‌تری از سلول‌های تی که در ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت حائز اهمیت است را داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ جارمکا گفت: این نگرانی‌ها درباره رد شدن و اینکه آیا شما واقعا به پیامدهای آن توجه می‌کنید می‌تواند در بلند مدت بر سلامت تأثیر گذارد. هر کسی از این نوع افکار و احساسات دارد که این افکار و احساسات بخش طبیعی روابط است.

وی این تحقیقات را بر روی 85 زوج که به طور متوسط بیش از 12سال ازدواج کرده بودند را به انجام رساند.اکثر زوج‌های شرکت کننده در این تحقیقات سفید و 39 ساله بودند.

همه زوج‌ها در مورد سطح اضطراب عمومی و علائم و پاسخ‌های سوالات درباره ازدواج و کیفیت خواب را گزارش دادند.

تحقیقات نشان داد: زوج ها به طور کلی سالم بودند. زوج‌هایی که در انتظار نوزاد بودند و یا بیش از حد از الکل و کافئین استفاده می‌کردند با مشکلان سلامتی موثر در سیستم ایمنی بدن خود روبرو بودند.

محققان نمونه‌هایی را از بزاق و خون افراد شرکت‌کننده را مورد آزمایش قرار دادند.

شرکت‌کنندگان سطوح بالاتری از اضطراب به دلیل ازدواج در حدود 11 درصد کورتیزول بیشتری نسبت به افرادی که سطح اضطراب پایین‌تری داشتند را تولید کردند.

همچنین تحقیقات نشان داد که شرکت کنندگان 22 درصد سطوح پایین‌تری از سلول‌ها را تولید کرده‌اند.

این تحقیقات رابطه‌ بین اضطراب رابطه و استرس جسم و واکنش ایمنی بدن را بررسی کرد و اما موفق نشد که علل و تأثیر آن را به اثبات برساند.

در حالیکه این تحقیقات نتوانست این مسئله را اثبات کند که آیا رابطه‌هایی که با اضطراب و تنش همراه است، بیشتر به بیماری طرفین منتهی می‌شود اما این رابطه بسیار عقلانی است.

جرمیکا تصریح کرد: پیامدهای منفی زیادی از سطح بالای کورتیزل دلیل بیماری آنفلوانزا است و اضطراب بالا در رابطه همچنین به افزایش بیماری‌های قلبی، مشکلات خواب، افسردگی و دیگر بیماری‌ها منتهی می‌شود.

این تحقیقات با حمایت مرکز جامعه سرطان آمریکا در ایالت «اوهایو» و همچنین موسسه ملی بهداشت آمریکا انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha