سلامت نیوز : احمد جلیلی در گفت‌وگو با فارس؛ در مورد مشکلات بیمه‌ای بیماران روانی افزود: بیمه‌ها متأسفانه هزینه‌های بیماران روانی را پوشش مناسبی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده از سوی بیمه‌ها به بیماران روانی در مقایسه با سایر حوزه‌ها نشانگر ظلم فاحشی است که به این بیماران می‌شود.

جلیلی تصریح کرد: اینکه هزینه‌ خدمات بیماران روانی چقدر است بستگی به نوع بیماری، نوع خدمات ارائه شده و میزان بستری بیماران دارد. همچنین قیمت داروها نیز متفاوت است.

عضو انجمن روانپزشکان ایران افزود: به صورت کلی کارکرد بیمه‌ها باید بهبود یابد چرا که برخی بیمه‌های تکمیلی تا حدودی خدمات بیماران روانی را پوشش می‌دهند. اما به دلیل نرخ پایین آنها، بیمارستان‌ها با آنها قرارداد نمی‌بندند.

وی ادامه داد: با وجود همین قراردادهای با نرخ پایین نیز زمانی که بیمار برای دریافت پولش به سازمان‌های بیمه مراجعه می‌کند یا پولش را نمی‌دهند یا قوانین دست و پاگیر، بیمار را از دریافت حقش مأیوس می‌کند.

عضو انجمن روانپزشکان ایران تصریح کرد: به طور مثال بیماری که مبتلا به اسکیزوفرنی باشد بیمه آن را پوشش نمی‌دهد.

جلیلی گفت: از سوی دیگر تعرفه‌های بیمارستانی طرف قرارداد با بیمه‌ها بسیار پایین است و کششی برای عقد قرارداد باقی نمی‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه در وضعیت پوشش خدمات بیمه‌ای باید تجدید‌نظر شود گفت: به ندرت از داروهای خارجی در درمان بیماران روانی استفاده می‌شود. اما با این وجود هزینه‌های دارویی بالا و خدمات سرپایی و بستری طولانی مدت است به طوری که در بیمارستان‌های دولتی حدود 2 تا 3 ماه و در بیمارستان‌های خصوصی 2 تا 3 هفته معمولاً بیمار بستری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha