سلامت نیوز : پریسا طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آخرین آماری که از وضعیت سالمندن در کشور داشتیم مربوط به سال 81 بود که این اطلاعات برای شرایط کنونی قابل استفاده نبود.

وی با اشاره به اینکه برای اصلاح زیرساخت‌ها نیاز به اطلاعات جدید داشتیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کلان داشته باشیم اضافه کرد: بر اساس جلساتی که با اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان جمعیت‌شناسی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما باید یک نمونه‌ای از کل کشور برداریم که تمام قومیت‌‌های کرد، ترک، لر، فارس در آن وجود داشته باشد که نمایانگر یک چشم‌انداز وضعیت سلامت سالمندان در کل کشور باشد.

طاهری گفت: در همین راستا استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، البرز، سیستان و بلوچستان و خوزستان برای بررسی موقعیت سالمندان در کشور انتخاب شدند.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به نحوه بررسی اشاره کرد و گفت: پرسشنامه‌ای حاوی 300 سوال طراحی شد که تمام زمینه‌های جسمانی، روانی، مسائل جمعیتی، بیمه‌ای، سلامت و میزان سواد افراد بالای 60 سال پرسیده شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات خام پس از استخراج تحلیل شده و اوایل سال آینده به صورت نهایی منتشر می‌شود که می‌توان برای سیاستگزاری در اختیار تمام استانها و نمایندگان مجلس توزیع شود.

طبق آمارهای موجود پیش بینی می‌شود که تا سال 2050 از هر ۳ ایرانی یک نفر سالمند شود که از هم اکنون زیرساخت‌های لازم از قبیل ایجاد خانه سالمندان،‌زیرساخت‌های مناسب فیزیکی شهر و بیمه بازنشستگی مناسب برای سالمندان باید پیش بینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha