سلامت نیوز : دکتر محمد حسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  در حال حاضر ما هیچ مشکلی از لحاظ ورود تجهیزات و مواد دندانسازی در کشور نداریم چرا که ما مجوز اُفک داریم و با داشتن این مجوز از هیچ لحاظی در خصوص ورود مواد و تجهیزات دندانپزشکی مشکل نداریم.

وی با اشاره به این که با تغییر نرخ ارز خدمات دندانپزشکی گران شده است عنوان کرد: این موضوع باعث شده که دندانپزشکان مواد لازم را با قیمت بالاتری خریداری کنند و برای تامین هزینه های خود قیمت خدمات را افزایش دهند.

خوشنویسان با تاکید بر این که وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست عنوان کرد: افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی این وضعیت را بدتر کرده است ولی باید توجه داشت که مراکز بهداشتی و درمانی دولتی خدمات دندانپزشکی را با تعرفه های دولتی ارائه می کنند.

وی ادامه داد: دو سطح برای خدمات دندانپزشکی در این مراکز تعریف شده است ،سطح اول خدمات پیشگیری و بهداشت دهان و دندان و سطح دوم خدمات درمان توسط دندانپزشک است که البته این خدمات محدود بوده و شامل ترمیم، پر کردن و عصب کشی و کشیدن دندان است.

خوشنویسان در پاسخ به این سوال که اگر فردی نیاز به خدمات تخصصی مثل درمان ریشه، پروتز، ارتودنسی و پل داشته باشد ولی این مراکز این نوع خدمات را پوشش نمی دهند عنوان کرد: برای موارد فوق تعرفه وجود ندارد و در صورت نیاز فرد به خدمات تخصصی تر فرد به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود که البته هزینه های آن کمتر از مطب ها و کلینیک های تخصصی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha