سلامت نیوز : دکتر محمد علی ناصحی، مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  در بسیاری از کشورهای دنیا بیماران مبتلا به روانپزشکی مورد تبعیض و برخی از محرومیت ها قرار می گیرند که همین امر باعث شد تا سازمان جهانی بهداشت به کشورهای دنیا ابلاغ کند تا قانونی را در جهت احقاق حقوق بیماران روانپزشکی تدوین کنند.

وی گفت: وقتی قانونی برای این بیماران وجود نداشته باشد بیماران بدون ضرورت به اجبار برخی از افراد بستری می شوند، برخی از افراد هم که قیم این بیماران می شوند از آنها سوء استفاده می کنند، بنابراین برای احقای حقوق بیماران مبتلا به روانپزشکی نیاز به تصویب قانون است تا حقوقشان حمایت شود و سازمان های دولتی را مجبور به فراهم کردن امکانات مورد نیاز اینبیماران کند.

ناصحی تاكید كرد: که چند سال پیش، پیش نویس قانون بهداشت روان با مشارکت کارشناسان حقوقی ، قضایی وزارت بهداشت و هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و علوم اخلاقی تهیه شده و توسط وزارت بهداشت به مجلس ارائه شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یک سری ایراداتی را از این پیش نویس گرفتند که باید این ایرادات برطرف شود این موضوع 3 ماه پیش دوباره به جریان افتاد و این پیش نویس توسط همان کارشناسان بازنگری آن آغاز شد و تا پایان سال به اتمام می رسد و دوباره به مجلس فرستاده می شود.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: تخصیص بخش های روانپزشکی مخصوص بیماران روانی مجرم، موارد بستری اجباری با توجه به در نظر گرفتن حقوق بیماران در این پیش نویس آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha