سلامت نیوز : "ایرج عبدی " طلاق را پدیده شومی دانست که با توجه به تغییر شیوه زندگی مردم، نیازهای جامعه و توقعاتی که در نسل جدید ایجاد شده، افزایش یافته است، افزود: بدون‌شک بالا رفتن سن ازدواج نقش مهمی در افزایش آمار طلاق دارد به گونه‌ای که وقتی زندگی مشترک در سن بالا آغاز می‌شود یکسری روحیات مستقل بین زوجین ایجاد شده که همه اینها در افزایش آمار طلاق تاثیرگذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکونیوز ؛ نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش آمار طلاق در برخی شهرها مثل تهران، ادامه داد: بدون‌شک اگر راه‌حل جدی برای حل این معضل در نظر گرفته نشود شاهد افزایش آن در سطح جامعه و کشیده شدن آن به بافت سنتی جامعه همچون روستاها خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی نامه‌ای به مرکز پژوهش‌ها ارسال کرده و طی آن درخواست داشته تا مطالعات و تحقیقاتی که روی موضوع طلاق انجام گرفته را در اختیار این کمیسیون قرار دهند، تصریح کرد: اعضای کمیسیون در تلاشند با دریافت آمارهایی از طلاق و علت‌های ظهور این پدیده شوم اجتماعی راهکارهایی برای حل آن درنظر بگیرد.

عبدی، تاکید کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی حدود یک ماه پیش این نامه را به مرکز پژوهش‌ها ارسال کرده که به دلیل زمان‌بر بودن اجرای این درخواست، هنوز جوابی دریافت نشده است.

وی، با بیان اینکه برای پایین آمدن سن ازدواج دولت می‌تواند راهکارهای موثری ارئه دهد، افزود: مجلس نیز می‌تواند از منابع هدفمندی یارانه‌ها تسهیلاتی ارائه دهد تا بتوان با کم کردن استرس اجتماعی جوانان، سن ازدواج را پایین بیاوریم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس نهم، مشکلات اقتصادی را عامل مهم‌ دیگری در افزایش آمار طلاق خواند و یادآور شد: این موضوع نیز باید به عنوان دغدغه‌ای برای مسئولان در نظر گرفته شود تا با رفع آن، شاهد کاهش آمار طلاق در کشور باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشاوره قبل از ازدواج یا بعد از آن را امری ضروری در کاهش آمار طلاق در جامعه خواند وگفت: بدیهی است مشاوره‌ها نقشی کمک‌کننده داشته و می توانند در استحکام خانواده‌ها موثر واقع می‌شوند؛ بدون‌شک هرچه انسان با دید عالمانه‌تری تشکیل خانواده دهد قطعا با موفقیت بیشتری روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha