وزارت بهداشت با تصویب شورای زیست فناوری كشور از هیئت وزیران خواست تا اجازه احداث صنایع دارویی با تكنولوژی بالا مانند داروهای بیوتكنولوژی را در شعاع 120 كیلومتری شهرهای بزرگ صادر كند.

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: بر اساس قانون، احداث هر نوع مركز صنعتی در محدوده 120كیلومتری شهرهای بزرگ از جمله تهران ممنوع است مگر اینكه یك صنعت خاص بتواند به صورت موردی از هیئت وزیران برای احداث صنعت در داخل این شعاع مجوز بگیرد.
وی ادامه داد: آنچه وزارت بهداشت به دنبال آن است این است كه برای صنایع با تكنولوژی بالا مانند صنایع دارویی بیوتكنولوژی یا نانوتكنولوژی اجازه كلی احداث صنایع در محدوده 120كیلومتری شهرهای بزرگ داده شود كه قدم‌های اولیه نیز برای این كار برداشته شده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: حدود یك ماه پیش در شورای زیست فناروی كشور كه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشكیل می‌شود، اجازه كلی تأسیس این نوع صنایع در محدوده 120 كیلومتری شهرهای بزرگ تصویب شد ولی هنوز این مصوبه قابلیت اجرا ندارد و باید در هیئت وزیران مطرح و تصویب شود تا قابل ابلاغ باشد.
وی افزود: درباره صنایع دارویی دیگر كماكان این محدودیت وجود دارد مگر آن‌كه متقاضیان ایجاد این صنایع در محدوده 120 كیلومتری شهرهای بزرگ بتوانند مجوز موردی آن را از هیئت وزیران بگیرند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha