یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 68192
سلامت نیوز :  نوروز در راه است و مسافران در راه شمال. دریای شمال و جنگل‌های انبوهش آنقدر جاذبه گردشگری برای مسافران داخلی دارد كه با وجود تكراری بودن هر سال شمال كشور را برای سفر دو هفته‌یی نوروزشان انتخاب كنند؛ دریایی كه با وجود آلوده بودن همچنان محلی است برای تفریح مردم، از تفریحات دریایی تا شنا كردن‌های خانوادگی در خزر. خزر اما سالم نیست. رودهایی كه به آن می‌ریزند سالم نیستند. مردمی كه همسایه خزر محسوب می‌شوند دریا را مریض كرده‌اند، انواع و اقسام زباله‌های شهری، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد خزر می‌شود و روز به روز از سلامت دورترش می‌دارد. نزدیك نوروز شده است و به خاطر گردشگران نوروزی هم كه شده یادی از حال و روز خزر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ عضو فراكسیون محیط زیست مجلس گفته است باید سلامت دریای خزر به صورت ضربتی در مجلس بررسی شود. كمال‌الدین پیرموذن با اشاره به این طرح ضربتی در مجلس به فارس گفت: «مجلس شورای اسلامی در هفته جاری موضوع سلامت دریای خزر را به صورت جدی و ضربتی پیگیری می‌كند. با توجه به ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، اعضای فراكسیون محیط زیست مجلس نهم از صاحب منصبان ذی ربط در محیط زیست و همچنین از استانداری‌های گیلان، ‌مازندران و گلستان درخواست دارد كه نسبت به پاكسازی سواحل دریای مازندران اقدام ویژه‌یی را در دستور كار قرار دهد. مجلس تاكید و ضرورت این امر را با دعوت از مسوولان مربوطه به خانه ملت به استحضار سایرین می‌رساند.»وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت همیشگی نزدیك به انتخابات بیان داشت: «امیدواریم در تمامی زمینه‌ها كشور بدون بها دادن به مسائل انتخابات، ایران را برای ‌میهمانان و مسافران نوروزی و گردشگران خارجی مهیا سازد.»

وی با اشاره به انتقال بسیاری از فاضلاب‌های خانگی به دریاها، ابراز داشت: «بسیاری از فاضلاب‌های خانگی در مناطق ساحلی به دریاها منتقل می‌شود و همین امر سلامت دریاها و مسافران نوروزی را به خطر می‌اندازد.»این نماینده منتخب مردم در دور نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «مجلس در هفته جاری به صورت جدی پای مذاكره با مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت كشور و نیز سایر مسوولان كشور برای بررسی سلامت دریای خزر می‌نشیند. در این هفته خانه ملت به صورت ضربتی و اورژانسی برای رفع این معضل بسیار خسران‌آور عمل خواهد كرد.»پیرموذن طرح ضربتی سلامت خزر را به مجلس می‌برد و پیرامون آلودگی‌های محیط پیرامون خزر در مجلس صحبت می‌كند، اما در این طرح از رودهایی كه به خزر می‌ریزند و جز آلودگی چیزی با خود به همراه ندارند حرفی به میان نیامده است؛ رودهایی چون زرجوب و گوهررود كه زمانی پر آب و پاك‌ترین رودهای منطقه بودند و زیستگاه ماهیان رودخانه‌یی به شمار می‌آمدند و اكنون به دلیل ریختن فاضلاب‌های شهری آلوده‌ترین رودهای جهان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha