سلامت نیوز : همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از سازمان‌های تخصصی و اجتماعی در حوزه معلولان محسوب می‌شود، اظهار داشت: فعالیت‌های متنوع این سازمان بهزیستی را به عنوان یک سازمان مهم در کشور معرفی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 11 هزار نفر به صورت غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی در بخش‌های مختلف از جمله مشاوره، آموزش و مستمری و توانمند‌سازی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی در دوره جدید فعالیتش نوسازی سازمانی بود ضمن اینکه بهزیستی در 31 استان کشور نیز اقدام به نوسازی فعالیت‌های خود کرده است.

هاشمی بیان داشت: تا پایان سال بیش از 51 هزار مسکن با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد ضمن اینکه ما بنا داریم مابقی واحدهای مسکونی از تعهدات سازمان بهزیستی در طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان را فراهم کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به فعالیت‌های انجام شده این سازمان در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در بخش اشتغال نیز سازمان بهزیستی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و بالاتر از تکالیفی که به عهده ما بوده است شغل ایجاد کرده‌ایم ضمن اینکه سال گذشته 55 هزار زن سرپرست خانوار و بیش از 50 هزار مربی در مهدهای کودک تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بنا داشت با برنامه‌ریزی انجام شده بنا داریم امسال نیز تعدادی از مربیان و زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در بخش مشارکت‌های مردمی نیز توجه ویژه‌ای به حضور خیرین و نیکوکاران شده است به طوری که در 9 ماهه اول سال 52 میلیارد تومان مشارکت‌های نقدی و 100 میلیارد تومان مشارکت‌های غیرنقدی داشته‌ایم و این در حالی است که بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های نوین مشارکت‌های مردمی را در سال‌های آینده افزایش دهیم.

هاشمی به توسعه اورژانس اجتماعی در سطح اجتماعی اشاره کرد و گفت: به زودی 100 دستگاه خودرو به اورژانس اجتماعی تحویل داده خواهد شد تا این مرکز بتواند خدمات خود را در سطح کشور گسترش دهد.

وی به فعالیت‌های مراکز کاهش طلاق در سازمان بهزیستی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: براساس اعلام قوه قضائیه فعالیت این مراکز توانسته است در کاهش آمار طلاق در سطح کشور مؤثر باشد و این در حالی است که به زودی تعداد مراکز مشاوره‌ای و کاهش طلاق در سطح کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حوزه توانبخشی نیز خدمات خوبی صورت گرفته است به طوری که در حال حاضر در حوزه کاشت حلزون پشت نوبتی نداریم و در زمینه ایاب و ذهاب نیز به نقطه مطلوبی دست پیدا کرده‌ایم. ضمن اینکه برای نخستین بار طرح خرید 10 هزار ویلچر از سوی سازمان بهزیستی برای معلولان انجام شد به طوری که در این زمینه نیز پشت نوبتی برای دریافت لوازم کمک توانبخشی وجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حوزه پیشگیری نیز اقدامات خوبی از سوی سازمان انجام شده که به گفته ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از 60 درصد از فعالیت‌های پیشگیری و درمان اعتیاد توسط بهزیستی انجام می‌گیرد.

هاشمی در ادامه به تهیه پروتکل درمانی مواد صنعتی از سوی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: به زودی این پروتکل از سوی سازمان بهزیستی به تمامی مراکز درمانی ابلاغ خواهد شد.

هاشمی در خصوص تعداد کمپ‌های مجاز در سطح کشور گفت: در حال حاضر 600 کمپ مجاز با نظارت سازمان بهزیستی در سطح کشور فعال هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به برخی دیگر از اقدامات سازمان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تهیه و تدوین بسته‌های فرهنگی، انتشار کتاب برای مهدهای کودک، اعزام مددجویان و معلولان به سفرهای زیارتی از جمله کربلا و مشهد‌الرضا، اجرای طرح آفتاب در استان‌ها، تولید 60 عنوان برنامه تلویزیونی با موضوعات مهارت‌های زندگی و سبک زندگی و اجرای برنامه‌های توانمند‌سازی از دیگر اقدامات انجام شده و در حال انجام از سوی بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha