یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲

سلامت نیوز : سردار اسکندر مومنی در دومین کنگره و جشنواره ملی فوریتهای پزشکی اظهارداشت: در دهه هشتاد شاهد رشد فزاینده تقاضای سفر و همچنین افزایش دارندگان گواهینامه در کشور بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از اواسط دهه هشتاد ضرورت کنترل حوادث جاده‌ای بیش از پیش نمایان شد و لازم بود تا در یک اقدام جمعی همه دستگاههای اجرایی نسبت به پیشگیری و کنترل حوادث جاده‌ای اقدام کنند.

سردار مومنی توسعه و ایمنی شبکه راه و معابر،ایمنی وسایل حمل و نقل، بهبود رفتار ترافیکی و امداد و نجات درمان را از جمله مولفه‌های تعیین کننده در ایجاد انضباط و ایمنی ترافیکی دانست.

وی افزود: امروزه همه به این نتیجه رسیده اند که امکان خطا در رانندگی به صفر نمی‌رسد بهمین جهت باید تلاش کرد تا از صدمات و فوت افراد جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته میزان حوادث و مرگ و میر از 28 هزار کشته در سال 85 به 20 هزار کشته در سال 90 رسیده است .

وی با تاکید بر اینکه تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کاهش مرگ و میر اثر گذار بوده است،‌گفت: موضوع ترافیک یک موضوع بین بخشی است که با یک شعار و یا یک دستور حل شدنی نیست و تجربه ثابت کرده است که باید از همه امکانات و ظرفیتها استفاده کرد .

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی مبنی بر اینکه بیش از 49 درصد متوفیان در حین انتقال و درمان در بیمارستان فوت می‌شوند گفت: این رقم بالایی است که باید با تلاش ما به استاندارد 15 تا 20 درصد برسد.

وی با اشاره به طرح نوروزی پلیس راه گفت: در ایام نوروز حجم سفرهای برون شهری افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند بنابراین حدود نیم میلیون نفر از راهداران،امدادگران، پلیس و اورژانس ساماندهی شدند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما در نوروز گذشته 14 درصد کاهش تلفات داشته ایم و اگر بخواهیم در نوروز 92 نیز کاهش سوانح و تلفات داشته باشیم باید منابع و امکانات خود را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha