سلامت نیوز : سرطان ریه در میان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان‌های زنان استرالیایی علت اصلی محسوب می‌شود. تا به حال سرطان پستان، علت عمده مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان در میان زنان در استرالیا در نظر گرفته شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته متخصصان سرطان، این روند به احتمال زیاد تا چند سال آینده رشد خواهد داشت. با این حال آنها ادعا می‌کنند که به دلیل مشکلات افزایش چاقی، ‌سرطان پستان و روده در نهایت، به علت مرگ ومیر سرطان زنان استرالیا منتهی خواهد شد.

پروفسور یان الویر در شورای سرطان استرالیا در برنامه رادیویی ABC گفت: 20 یا 30 سال فاصله بین زمانی که سیگار می‌کشید و زمانی که ممکن است سرطان ریه توسعه یابد، ‌وجود دارد، نظر به اینکه میزان سیگار کشیدن زنان کاهش یافته است در نهایت می‌بینیم که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: نظارت موثر در زمان به کاهش این تعداد کمک می‌کند، ‌بطوریکه آن در موارد سرطان پستان انجام شد.

میزان مرگ‌و میر ناشی از سرطان پستان به این دلیل کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که افزایش در زنان مبتلا به سرطان ریه بیشتر در زنانی که در دهه 60 عادت به سیگار کشیدن داشته‌اند بیشتر باشد.

گزارش ها نشان داد‌ه‌اند که در حدود  2700 مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در هر سال وجود دارد در حالی که تعداد مرگ‌ومیر زنان ناشی از سرطان ریه 3000 نفر در هر سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha